Henri de l`Etang, francuski malarz i rysownik, uczeń znakomitego rzeźbiarza Pierre`a-Jeana Davida d`Angers. W latach 1838-1844 wystawiał na paryskim Salonie. Najchętniej podejmował tematy historyczne i biblijne. Jego dzieła malarskie zachowały się w trzech francuskich muzeach: w Angers, Calais i Carpentras.
Rysunek przestawia prawdopodobnie scenę spotkania Fausta i Małgorzaty. Na wychodzącą z kościoła, w towarzystwie starszej kobiety, Małgorzatę, czeka Faust, aby potajemnie wręczyć jej zaproszenie na sekretną randkę. Z lewej strony widać fragment gotyckiej architektury. L`Etang podjął temat Fausta na fali zainteresowań utworem Johanna Wolfganga Goethego, którego pierwsza część ukazała się w oryginale w 1808 roku, a we Francji została wydana w 1828 w tłumaczeniu Gérarda de Nervala. Tematykę faustowską spopularyzował we Francji cykl litografii wykonanych rok później przez EugÝne`a Delacroix. Scena ukazująca Fausta i Małgorzatę przed kościołem była często podejmowana przez artystów w ciągu całego XIX stulecia. Akwarela pochodzi z 30. i 40. XIX wieku i nawiązuje do popularnych w czasach późnego romantyzmu zainteresowań
tematyką historyczno-literacką.

69
de Henri L’ETANG (1809 - 1873)

FAUST I MAŁGORZATA, XIX w.

Akwarela, papier, 30,7 x 23,5 cm
Sygnowana p. d.: Henri De L`Etang

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Henri de l`Etang, francuski malarz i rysownik, uczeń znakomitego rzeźbiarza Pierre`a-Jeana Davida d`Angers. W latach 1838-1844 wystawiał na paryskim Salonie. Najchętniej podejmował tematy historyczne i biblijne. Jego dzieła malarskie zachowały się w trzech francuskich muzeach: w Angers, Calais i Carpentras.
Rysunek przestawia prawdopodobnie scenę spotkania Fausta i Małgorzaty. Na wychodzącą z kościoła, w towarzystwie starszej kobiety, Małgorzatę, czeka Faust, aby potajemnie wręczyć jej zaproszenie na sekretną randkę. Z lewej strony widać fragment gotyckiej architektury. L`Etang podjął temat Fausta na fali zainteresowań utworem Johanna Wolfganga Goethego, którego pierwsza część ukazała się w oryginale w 1808 roku, a we Francji została wydana w 1828 w tłumaczeniu Gérarda de Nervala. Tematykę faustowską spopularyzował we Francji cykl litografii wykonanych rok później przez EugÝne`a Delacroix. Scena ukazująca Fausta i Małgorzatę przed kościołem była często podejmowana przez artystów w ciągu całego XIX stulecia. Akwarela pochodzi z 30. i 40. XIX wieku i nawiązuje do popularnych w czasach późnego romantyzmu zainteresowań
tematyką historyczno-literacką.