Urodzony w 1965 r. w Myślenicach. Malarz, rysownik, autor fotografii, wideo oraz obiektów z pogranicza rzeźby i instalacji. Ukończył studia w krakowskiej ASP. Mieszka i pracuje w Krakowie Uprawiał malarstwo. W latach 90 - tych komponował z użyciem modeli scenki nawiązujące do przedstawień portretowych, łamiąc tradycyjne konwencje. Zapisywał je w formie wielkoformatowych czarno-białych fotografii. Z czasem scenki rozwijał w przestrzeni: do powstałych fotograficznych obrazów dodawał rzeźby - realistyczne fantomy portretowanych bohaterów. Były to m. in. serie: Umarmen (1994), Middleman (1996, 2000). W jego pracach wideo charakterystyczna jest zasada pozornie pasywnej, obiektywnej obserwacji prostych tematów i nie interpretowania rzeczywistości. W ostatnich latach w grupie prac pt. Made in China (2008) parodystycznym sposobem tworzył tandetne "produkty" nie mające odpowiedników ani na rynku ani w ogóle w rzeczywistości. W serii Kamery filmowe (2010-2011) buduje z banalnych materiałów modele kamer, ironiczne grając idiomatycznymi skojarzeniami ze świata kultury filmowej. Nieustająca praktyką artysty jest rysowanie.
kolaż: papier, kalka; 27 x 39 cm,
sygn.: na odwrocie: Piotr Jaros, Father, 2009
Estymacja: 3000-3500 zł
Urodzony w 1965 r. w Myślenicach. Malarz, rysownik, autor fotografii, wideo oraz obiektów z pogranicza rzeźby i instalacji. Ukończył studia w krakowskiej ASP. Mieszka i pracuje w Krakowie Uprawiał malarstwo. W latach 90 - tych komponował z użyciem modeli scenki nawiązujące do przedstawień portretowych, łamiąc tradycyjne konwencje. Zapisywał je w formie wielkoformatowych czarno-białych fotografii. Z czasem scenki rozwijał w przestrzeni: do powstałych fotograficznych obrazów dodawał rzeźby - realistyczne fantomy portretowanych bohaterów. Były to m. in. serie: Umarmen (1994), Middleman (1996, 2000). W jego pracach wideo charakterystyczna jest zasada pozornie pasywnej, obiektywnej obserwacji prostych tematów i nie interpretowania rzeczywistości. W ostatnich latach w grupie prac pt. Made in China (2008) parodystycznym sposobem tworzył tandetne "produkty" nie mające odpowiedników ani na rynku ani w ogóle w rzeczywistości. W serii Kamery filmowe (2010-2011) buduje z banalnych materiałów modele kamer, ironiczne grając idiomatycznymi skojarzeniami ze świata kultury filmowej. Nieustająca praktyką artysty jest rysowanie.