Ponad pół setki wystaw indywidualnych począwszy od 1972 r., także w Niemczech, Izraelu, USA. W 1991 r. - instalacja "Skala ludzka" w Fortach Zamojskich; 1993 - "Bad Kol" (świat chasydów polskich) w muzeum radomskim; 1994 - realizacja przestrzenna "Drzewo życia" w Herzliji (Izrael); 1997 - instalacja "Dotknięcie anioła" w Bochum; 2006 - odsłonięcie "Wielkiego Oka Brata" i wystawa "Reliefy" (Pałac Kultury i Nauki). Prawie pięćset prac w muzeach całego świata (m. in. National Museum w Waszyngtonie, muzea izraelskie, Muzea Sztuki Współczesnej w Bochum i Lanzarote) i w wielkich kolekcjach prywatnych. "Sztuka Oraczewskiego olśniewa […] scenograficzne poczucie przestrzeni i jakże rzadkie dziś wyczucie monumentalności, oszczędności środków i wielka, wręcz nieludzka, czy też ponadludzka energia […] Jest sobą i tylko sobą. Rozpoznawalny na pierwszy rzut oka"(Jerzy Madeyski).

44
Józef Krzysztof ORACZEWSKI (ur. 1951)

FASADA, 2005

akryl na płótnie, 100 x 120 cm,
sygnowany p. d. "Orac/2005"

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Ponad pół setki wystaw indywidualnych począwszy od 1972 r., także w Niemczech, Izraelu, USA. W 1991 r. - instalacja "Skala ludzka" w Fortach Zamojskich; 1993 - "Bad Kol" (świat chasydów polskich) w muzeum radomskim; 1994 - realizacja przestrzenna "Drzewo życia" w Herzliji (Izrael); 1997 - instalacja "Dotknięcie anioła" w Bochum; 2006 - odsłonięcie "Wielkiego Oka Brata" i wystawa "Reliefy" (Pałac Kultury i Nauki). Prawie pięćset prac w muzeach całego świata (m. in. National Museum w Waszyngtonie, muzea izraelskie, Muzea Sztuki Współczesnej w Bochum i Lanzarote) i w wielkich kolekcjach prywatnych. "Sztuka Oraczewskiego olśniewa […] scenograficzne poczucie przestrzeni i jakże rzadkie dziś wyczucie monumentalności, oszczędności środków i wielka, wręcz nieludzka, czy też ponadludzka energia […] Jest sobą i tylko sobą. Rozpoznawalny na pierwszy rzut oka"(Jerzy Madeyski).