Obraz wystawiany, reprodukowany:
Salon Jesienny, Paryż, 1928
Salon Garlińskiego, Warszawa, 1929
Świat, nr.15, 13.04.1929
Pochodzenie: kupiony od artysty przez Leona Reynela (1881 – 1931), pisarza, działacza gospodarczego, kolekcjonera.
Malarz, grafik, rzeźbiarz, pedagog i krytyk artystyczny. Od roku 1901 studiował rzeźbę w Kunstgewerbeschule w Wiedniu, następnie rzeźbę i malarstwo w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych u Axentowicza i Wyczółkowskiego (1904-1906), rzeźbę u Bourdella w Paryżu (1910) i grafikę w Lipsku (1913). Od 1908 przez kilka lat mieszkał w Zakopanem, gdzie uczył rysunku w Szkole Przemysłu Drzewnego, był współzałożycielem Towarzystwa Sztuka Podhalańska i warsztatów tkackich „Kilim”. Od roku 1918 stale mieszkał w Warszawie - uczył na Wydziale Architektury Politechniki i prowadził katedrę Grafiki Artystycznej w Szkole, a później Akademii Sztuk Pięknych. Wiele wystawiał, m.in. z grupą Formistów. Był współzałożycielem grup „Rytm” i towarzystwa grafików „Ryt” i brał udział w wystawach tych ugrupowań. Był wybitnym grafikiem, twórcą polskiej szkoły drzeworytu. Malował stosunkowo niewiele, tworząc pejzaże, portrety i sceny rodzajowe.
Akwarela, gwasz, ołówek, papier; 95 x 65 cm (w świetle p-p)
Sygnowany p.d.: W. Skoczylas
Na odwrocie opis ołówkiem: W. Skoczylas/ Motyw z Kazimierza/ Salon Jesienny w Paryżu 1928/ Wystawa pana Skoczylasa, Salon/ Garlińskiego w Warszawie kwiecień 1929./ Nabyty od W. Skoczylasa w Paryżu we/wrześniu 1928 przez L. Reynela z Warszawy/ Reprodukowany w katalogach i pismach ilustrowany między innymi "Świat" N 15, 13-IV. 1929
Obraz wystawiany, reprodukowany:
Salon Jesienny, Paryż, 1928
Salon Garlińskiego, Warszawa, 1929
Świat, nr.15, 13.04.1929
Pochodzenie: kupiony od artysty przez Leona Reynela (1881 – 1931), pisarza, działacza gospodarczego, kolekcjonera.
Malarz, grafik, rzeźbiarz, pedagog i krytyk artystyczny. Od roku 1901 studiował rzeźbę w Kunstgewerbeschule w Wiedniu, następnie rzeźbę i malarstwo w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych u Axentowicza i Wyczółkowskiego (1904-1906), rzeźbę u Bourdella w Paryżu (1910) i grafikę w Lipsku (1913). Od 1908 przez kilka lat mieszkał w Zakopanem, gdzie uczył rysunku w Szkole Przemysłu Drzewnego, był współzałożycielem Towarzystwa Sztuka Podhalańska i warsztatów tkackich „Kilim”. Od roku 1918 stale mieszkał w Warszawie - uczył na Wydziale Architektury Politechniki i prowadził katedrę Grafiki Artystycznej w Szkole, a później Akademii Sztuk Pięknych. Wiele wystawiał, m.in. z grupą Formistów. Był współzałożycielem grup „Rytm” i towarzystwa grafików „Ryt” i brał udział w wystawach tych ugrupowań. Był wybitnym grafikiem, twórcą polskiej szkoły drzeworytu. Malował stosunkowo niewiele, tworząc pejzaże, portrety i sceny rodzajowe.