Pochodzenie: z kolekcji Krzysztofa Malczewskiego, syna Rafała.
Adresatką dedykacji jest córka artysty Zofia (Hipa).
Studiował w Wiedniu agronomię, filozofię i architekturę; uczęszczał także do tamtejszej Akademii Sztuk Pięknych, ale edukację artystyczną zawdzięczał przede wszystkim ojcu, Jackowi Malczewskiemu. W latach 1917-1939 stale mieszkał w Zakopanem; był zamiłowanym taternikiem. W roku 1930 wyjechał na półroczny pobyt do Francji. W grudniu 1939 przez Słowację i Węgry przedarł się do Francji, skąd następnie wyjechał do Brazylii, a później do Stanów Zjednoczonych. W 1942 dotarł do Montrealu, gdzie pozostał na stałe. Począwszy od 1919 roku wiele wystawiał; od 1934 także jako członek ugrupowania "Rytm". Malował przede wszystkim krajobrazy - z Tatr, Podhala, widoki z małych miasteczek i z fabrycznego Śląska, później także z Brazylii i Kanady. Jego obrazach, utrzymane są często w poetyckim i bajkowym nastroju. Był również literatem, autorem artykułów o sztuce, felietonów, esejów oraz wspomnień tatrzańskich i zakopiańskich.
Akwarela, gwasz, papier; 40 x 58 cm
Sygnowany p.d.: Rafał Malczewski; wyżej dedykacja autorska: Kochanej Hipce
Pochodzenie: z kolekcji Krzysztofa Malczewskiego, syna Rafała.
Adresatką dedykacji jest córka artysty Zofia (Hipa).
Studiował w Wiedniu agronomię, filozofię i architekturę; uczęszczał także do tamtejszej Akademii Sztuk Pięknych, ale edukację artystyczną zawdzięczał przede wszystkim ojcu, Jackowi Malczewskiemu. W latach 1917-1939 stale mieszkał w Zakopanem; był zamiłowanym taternikiem. W roku 1930 wyjechał na półroczny pobyt do Francji. W grudniu 1939 przez Słowację i Węgry przedarł się do Francji, skąd następnie wyjechał do Brazylii, a później do Stanów Zjednoczonych. W 1942 dotarł do Montrealu, gdzie pozostał na stałe. Począwszy od 1919 roku wiele wystawiał; od 1934 także jako członek ugrupowania "Rytm". Malował przede wszystkim krajobrazy - z Tatr, Podhala, widoki z małych miasteczek i z fabrycznego Śląska, później także z Brazylii i Kanady. Jego obrazach, utrzymane są często w poetyckim i bajkowym nastroju. Był również literatem, autorem artykułów o sztuce, felietonów, esejów oraz wspomnień tatrzańskich i zakopiańskich.