Malarz, rzeźbiarz, fotograf. Studiował Państwowej Wyższej Szkole Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi, Europejskiej Akademii Sztuki w Warszawie, oraz na tamtejszej Akademii, gdzie obronił dyplom z malarstwa i rzeźby w roku 2003. Na swoim koncie ma wiele wystaw indywidualnych, przede wszystkim w prestiżowym Centrum Sztuki Współczesnej w Warszawie (2003), a także w renomowanych galeriach w Nowym Jorku (Morgan Gallery), Los Angeles (James Arion Gallery) i Genewie (Galerie Voltaire). W roku 2010 prezetował swoją pracę "Chwila w klatce" w Polskim Pawilonie na EXPO w Szanghaju. Podstawową ideą artysty jest zachowanie tradycyjnych wartości estetycznych, jakie są, jego zdaniem, zaniedbane lub wręcz odrzucone przez artystów współczesnych. Sięgając do klasycznych europejskich korzeni, Skurski pozostaje pasjonatem ludzkiego ciała, jego kształtu i ruchu - widzialnych reprezentantów osobowości i ludzkich charakterów. Jego obrazy emanują pewnością, są pełne harmonii i panowania nad kształtem. Artysta doskonale łączy siłę i zdecydowanie rysunku z delikatnością wrażliwie potraktowanej powierzchni. Z obrazów Skurskiego bije wdzięk czystych barw, świeżość i niezwykła świetlistość. Czuje się w nich głęboką wiedzę i mistrzostwo techniczne, co zaskakuje dzisiaj, wywołując nieodparty zachwyt.

193
Paweł SKURSKI (ur. 1978)

F ORTUNA, 2010

Olej, płótno;
165 x 110 cm
Sygnowany na odwrocie: Paweł Skurski |"Fortuna" |2010

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Malarz, rzeźbiarz, fotograf. Studiował Państwowej Wyższej Szkole Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi, Europejskiej Akademii Sztuki w Warszawie, oraz na tamtejszej Akademii, gdzie obronił dyplom z malarstwa i rzeźby w roku 2003. Na swoim koncie ma wiele wystaw indywidualnych, przede wszystkim w prestiżowym Centrum Sztuki Współczesnej w Warszawie (2003), a także w renomowanych galeriach w Nowym Jorku (Morgan Gallery), Los Angeles (James Arion Gallery) i Genewie (Galerie Voltaire). W roku 2010 prezetował swoją pracę "Chwila w klatce" w Polskim Pawilonie na EXPO w Szanghaju. Podstawową ideą artysty jest zachowanie tradycyjnych wartości estetycznych, jakie są, jego zdaniem, zaniedbane lub wręcz odrzucone przez artystów współczesnych. Sięgając do klasycznych europejskich korzeni, Skurski pozostaje pasjonatem ludzkiego ciała, jego kształtu i ruchu - widzialnych reprezentantów osobowości i ludzkich charakterów. Jego obrazy emanują pewnością, są pełne harmonii i panowania nad kształtem. Artysta doskonale łączy siłę i zdecydowanie rysunku z delikatnością wrażliwie potraktowanej powierzchni. Z obrazów Skurskiego bije wdzięk czystych barw, świeżość i niezwykła świetlistość. Czuje się w nich głęboką wiedzę i mistrzostwo techniczne, co zaskakuje dzisiaj, wywołując nieodparty zachwyt.