Chmurzyński 451. Niewielkie zaplamienie dolnego marginesu, stan dobry. Ekslibris zamontowany na kartonowym podkładzie. "Kompozycja ujęta w umownej konwencji i rekwizytach teatru, sceny, a przedstawiająca symboliczne misterium przemijania, obramowana rozsuniętymi kotarami, między którymi rozgrywa się obraz-widowisko. Na proscenium stoi mężczyzna w stroju pierrota - być może autoportret, a w prawej kulisie - Śmierć-Szkielet; procesja nagich postaci przebiega w głębi, padając na klęczki u kresu drogi. Na bliższym planie - naga kobieta, sama, nie w tłumnym pochodzie, kieruje gest i spojrzenie w stronę pierrota. Wielka dłoń, wynurzona znikąd, zagarnia ją w kierunku, który postać kobieca zamierza porzucić. Pełno tu egzystencjalnej anegdoty, klasycznej symboliki. Dalekie to jeszcze pó¼niejszym wcieleniom plastycznym Schulzowskiego świata, ale już nacechowane mistrzostwem formalnym, nawiązującym do dawnych tradycji iluminatorskich" (J.Ficowski "Okolice sklepów cynamonowych", Kr. 1986, s. 26 i ilustr. 10). Ekslibris dla przyjaciela artysty i wielkiego miłośnika jego talentu plastycznego, Stanisława Weingartena. Pod kompozycją ołówkowa sygnatura artysty "Bruno Schulz", na odwrocie arkusza obcą ręką: "Bruno Schulz
form. 10x7 na ark. 11,8x8,3 cm,
(ok. 1920)
Chmurzyński 451. Niewielkie zaplamienie dolnego marginesu, stan dobry. Ekslibris zamontowany na kartonowym podkładzie. "Kompozycja ujęta w umownej konwencji i rekwizytach teatru, sceny, a przedstawiająca symboliczne misterium przemijania, obramowana rozsuniętymi kotarami, między którymi rozgrywa się obraz-widowisko. Na proscenium stoi mężczyzna w stroju pierrota - być może autoportret, a w prawej kulisie - Śmierć-Szkielet; procesja nagich postaci przebiega w głębi, padając na klęczki u kresu drogi. Na bliższym planie - naga kobieta, sama, nie w tłumnym pochodzie, kieruje gest i spojrzenie w stronę pierrota. Wielka dłoń, wynurzona znikąd, zagarnia ją w kierunku, który postać kobieca zamierza porzucić. Pełno tu egzystencjalnej anegdoty, klasycznej symboliki. Dalekie to jeszcze pó¼niejszym wcieleniom plastycznym Schulzowskiego świata, ale już nacechowane mistrzostwem formalnym, nawiązującym do dawnych tradycji iluminatorskich" (J.Ficowski "Okolice sklepów cynamonowych", Kr. 1986, s. 26 i ilustr. 10). Ekslibris dla przyjaciela artysty i wielkiego miłośnika jego talentu plastycznego, Stanisława Weingartena. Pod kompozycją ołówkowa sygnatura artysty "Bruno Schulz", na odwrocie arkusza obcą ręką: "Bruno Schulz