Chmurzyński 452. Stan dobry. Ekslibris zamontowany na kartonowym podkładzie. Ekslibris dla Maksymiliana Goldsteina, bliskiego znajomego B.Schulza, założyciela Muz. Żydowskiego we Lwowie, kolekcjonera, autora kilku artykułów dotyczących ekslibrisów. "Kompozycja szczególnie ostra w swej tematyce i ekspresji, konglomerat wyraziście zaakcentowanych i potraktowanych nieco surrealistycznie perwersji i dewiacji. (Ekslibris) dokładnie datowany, z dnia 18 marca 1920 r. reprezentuje ówczesną manierę Schulza: kaligraficzną precyzję rysunku, dekoracyjną zdobniczość kompozycji, świadomą archaizację formalną w opracowaniu całości i detali" (J.Ficowski "Okolice sklepów cynamonowych", Kr. 1986, ds. 28). Pod kompozycją sygnatura na płycie: "Bruno Schulz 18.3.1920". Na odwrocie ekslibrisu obcą ręką: "Bruno Szulz (sic!), Drohobycz, akwaf. (sic!) 1920"
Heliograwiura
form. ca 11,3x7,5 na ark. 12,8x8,7 cm,
1920
Chmurzyński 452. Stan dobry. Ekslibris zamontowany na kartonowym podkładzie. Ekslibris dla Maksymiliana Goldsteina, bliskiego znajomego B.Schulza, założyciela Muz. Żydowskiego we Lwowie, kolekcjonera, autora kilku artykułów dotyczących ekslibrisów. "Kompozycja szczególnie ostra w swej tematyce i ekspresji, konglomerat wyraziście zaakcentowanych i potraktowanych nieco surrealistycznie perwersji i dewiacji. (Ekslibris) dokładnie datowany, z dnia 18 marca 1920 r. reprezentuje ówczesną manierę Schulza: kaligraficzną precyzję rysunku, dekoracyjną zdobniczość kompozycji, świadomą archaizację formalną w opracowaniu całości i detali" (J.Ficowski "Okolice sklepów cynamonowych", Kr. 1986, ds. 28). Pod kompozycją sygnatura na płycie: "Bruno Schulz 18.3.1920". Na odwrocie ekslibrisu obcą ręką: "Bruno Szulz (sic!), Drohobycz, akwaf. (sic!) 1920"