Projekt kostiumu do opery Christopha Willibalda Glucka "Orfeusz i Eurydyka"

Rozpoczął studia w 1945 w PWSSP w Łodzi, a ukończył je w 1950 na ASP w Krakowie; był uczniem W. Strzemińskiego, E. Eibischa i A. Marczyńskiego. W okresie studiów należał do Grupy Samokształceniowej Związku Akademickiej Młodzieży Polskiej, kierowanej przez A. Wróblewskiego. Jest malarzem, grafikiem i fotografikiem. Realizując idee socrealizmu wypracował własny styl, surowy i toporny. Podróże po Dalekim Wschodzie (Chiny, Wietnam, Mongolia, Indie) stały się inspiracją dla prac malarskich, a zwłaszcza rysunków i fotografii (rysunki "Dziewczyna Thai", "Budda z Kadżuraho", cykl "Tancerze"); szkice z podróży stały się też podstawą licznych ilustracji książkowych ("Ogniska z dżungli" W. Żukrowskiego, "Baśnie" H.Ch. Andersena); operuje często metaforą i przenośnią, jego prace posiadają własny nastrój, niekiedy są pełne grozy; jest autorem licznych fotografii, szczególnie z Mazowsza, eksperymentuje z różnymi technikami fotograficznymi; uczestnik wielu wystaw międzynarodowych (m.in. Sao Paulo 1969, Wenecja 1972).

115
Andrzej STRUMIŁŁO (1927 Wilno - 2020 Suwałki)

EURYDYKA

Inkografia, papier; 30 x 21 cm (arkusz)
Sygnowana ołówkiem pod ryciną: Andrzej Strumiłło
Na odwrocie typograficznie: Wydawnictwo Edyty Wittchen

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Projekt kostiumu do opery Christopha Willibalda Glucka "Orfeusz i Eurydyka"

Rozpoczął studia w 1945 w PWSSP w Łodzi, a ukończył je w 1950 na ASP w Krakowie; był uczniem W. Strzemińskiego, E. Eibischa i A. Marczyńskiego. W okresie studiów należał do Grupy Samokształceniowej Związku Akademickiej Młodzieży Polskiej, kierowanej przez A. Wróblewskiego. Jest malarzem, grafikiem i fotografikiem. Realizując idee socrealizmu wypracował własny styl, surowy i toporny. Podróże po Dalekim Wschodzie (Chiny, Wietnam, Mongolia, Indie) stały się inspiracją dla prac malarskich, a zwłaszcza rysunków i fotografii (rysunki "Dziewczyna Thai", "Budda z Kadżuraho", cykl "Tancerze"); szkice z podróży stały się też podstawą licznych ilustracji książkowych ("Ogniska z dżungli" W. Żukrowskiego, "Baśnie" H.Ch. Andersena); operuje często metaforą i przenośnią, jego prace posiadają własny nastrój, niekiedy są pełne grozy; jest autorem licznych fotografii, szczególnie z Mazowsza, eksperymentuje z różnymi technikami fotograficznymi; uczestnik wielu wystaw międzynarodowych (m.in. Sao Paulo 1969, Wenecja 1972).