Koperta z popiołem pozostałym po spaleniu napisu ESTETYKA ułożonego ze zwiniętych papierów jest efektem performensu artystki zrealizowanego w 1995 w Poznaniu podczas seminarium poświęconego sztuce feministycznej. Performens był protestem przeciwko poznańskiemu „Towarzystwu Historyczek Sztuki”. Akcje z paleniem wyrazu ESTETYKA artystka zainicjowała w 1988, popiół zostawiany był na miejscu lub zbierany do ostemplowanych i sygnowanych kopert rozdawanych publiczności lub proponowanych do kolekcji sztuki. Działania te były symbolicznym gestem wymierzonym w tradycyjne pojęcie estetyki. Artystka w radykalny sposób krytykująca patriarchalny porządek społeczny i męsko centryczną scenę artystyczną wielokrotnie podejmowała działania wymierzone w kanoniczne pojęcia sztuki.
popiół, tusz, koperta
11,1 x 22 cm
sygn., tyt., dat., na przodzie
oprawa: passe-partout, drewniana rama, szkło
Koperta z popiołem pozostałym po spaleniu napisu ESTETYKA ułożonego ze zwiniętych papierów jest efektem performensu artystki zrealizowanego w 1995 w Poznaniu podczas seminarium poświęconego sztuce feministycznej. Performens był protestem przeciwko poznańskiemu „Towarzystwu Historyczek Sztuki”. Akcje z paleniem wyrazu ESTETYKA artystka zainicjowała w 1988, popiół zostawiany był na miejscu lub zbierany do ostemplowanych i sygnowanych kopert rozdawanych publiczności lub proponowanych do kolekcji sztuki. Działania te były symbolicznym gestem wymierzonym w tradycyjne pojęcie estetyki. Artystka w radykalny sposób krytykująca patriarchalny porządek społeczny i męsko centryczną scenę artystyczną wielokrotnie podejmowała działania wymierzone w kanoniczne pojęcia sztuki.