Patrzą na nas puste skorupy, z których wyłuskano jądro: długie rzędy liter "bez znaczenia".
Nie dajmy się nabrać na pozorną łatwość tego stwierdzenia, które nie może powiedzieć tego, co chciałoby oznajmić - a mianowicie, że istotnie jego treść nie istnieje, że przemawia do nas z semiotycznego raju znaku wyzwolonego od wszystkich więzów znaczenia. Ale może to oznajmić tylko w ten sposób, iż staje się zagadką, czyli wtedy, gdy daje do myślenia, gdy sugeruje znaczenie: łupiny przyklejone do papieru w pewnym porządku nasuwajacym oczywiste skojarzenia z pismem mogą być "bez znaczenia" jedynie kokieteryjnie.
[Tadeusz Sławek, Bez. Teksty pistacjowe Andrzeja Szewczyka, fragment rozdziału z katalogu Andrzej Szewczyk - Prace z kolekcji współczesnej sztuki polskiej Muzeum Górnośląskiego, Bytom 2007, s. 209.]
łupiny pistacji, olej, koperta (format koperty pocztowej C4), gablota drewniana
35 x 25,5 cm
sygn. na odwrocie na płycie pilśniowej:
Erotyk | 1992 | Andrzej | Szewczyk
Patrzą na nas puste skorupy, z których wyłuskano jądro: długie rzędy liter "bez znaczenia".
Nie dajmy się nabrać na pozorną łatwość tego stwierdzenia, które nie może powiedzieć tego, co chciałoby oznajmić - a mianowicie, że istotnie jego treść nie istnieje, że przemawia do nas z semiotycznego raju znaku wyzwolonego od wszystkich więzów znaczenia. Ale może to oznajmić tylko w ten sposób, iż staje się zagadką, czyli wtedy, gdy daje do myślenia, gdy sugeruje znaczenie: łupiny przyklejone do papieru w pewnym porządku nasuwajacym oczywiste skojarzenia z pismem mogą być "bez znaczenia" jedynie kokieteryjnie.
[Tadeusz Sławek, Bez. Teksty pistacjowe Andrzeja Szewczyka, fragment rozdziału z katalogu Andrzej Szewczyk - Prace z kolekcji współczesnej sztuki polskiej Muzeum Górnośląskiego, Bytom 2007, s. 209.]