Uprawiała malarstwo, rysunek, scenografię. Studiowała w pracowni pryw. N. Rerich w Petersburgu, 1931-1932 w krakowskiej ASP w pracowni Pankiewicza oraz w Monachium i Paryżu. W dwudziestoleciu międzywojennym zdobyła popularność jako autorka grafik i ilustratorka czasopism satyrycznych: "Szpilki", "Cyrulik Warszawski", a w trakcie pobytu w Paryżu w latach 1933-36 współpracowała m.in. z "Le Figaro", "Le Rire". Projektowała scenografie i kostiumy dla rewii i kabaretów.
W czasie wojny była więźniarką Pawiaka i Ravensbrück. Po wojnie współpracowała z czasopismami "Przekrój", "Szpilki", "Teatr". Była autorką ilustracji do dzieł światowej i polskiej literatury m.in.: "Dekameron" G. Boccaccio, "Fraszki" J. Kochanowskiego oraz scenografii i kostiumów Teatru Polskiego w Poznaniu i Teatru Komedia w Warszawie. Jej rysunki stanowią kronikę polskiego życia teatralnego i towarzyskiego.
Piórko, tusz, akwarela na papierze
31 x 21 cm (w świetle passe-partout)
Sygnowany p.d. - "maja berezowska 56"
Uprawiała malarstwo, rysunek, scenografię. Studiowała w pracowni pryw. N. Rerich w Petersburgu, 1931-1932 w krakowskiej ASP w pracowni Pankiewicza oraz w Monachium i Paryżu. W dwudziestoleciu międzywojennym zdobyła popularność jako autorka grafik i ilustratorka czasopism satyrycznych: "Szpilki", "Cyrulik Warszawski", a w trakcie pobytu w Paryżu w latach 1933-36 współpracowała m.in. z "Le Figaro", "Le Rire". Projektowała scenografie i kostiumy dla rewii i kabaretów.
W czasie wojny była więźniarką Pawiaka i Ravensbrück. Po wojnie współpracowała z czasopismami "Przekrój", "Szpilki", "Teatr". Była autorką ilustracji do dzieł światowej i polskiej literatury m.in.: "Dekameron" G. Boccaccio, "Fraszki" J. Kochanowskiego oraz scenografii i kostiumów Teatru Polskiego w Poznaniu i Teatru Komedia w Warszawie. Jej rysunki stanowią kronikę polskiego życia teatralnego i towarzyskiego.