PROWENIENCJA:
- Zakup na aukcji w Wallspace Gallery (2.12.20 21, poz. kat. 50);
- Kolekcja prywatna, Polska.

WYSTAWIANY:
- Gwiazda – Piołun, Galeria Facjata, Kraków, 2021.

Patrycja Piętka jest absolwentką Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie w pracowni profesora Mirosława Sikorskiego, równocześnie studiuje scenografię. W obrazach artystki dostrzec można specyficzny nastrój, pewne napięcie towarzyszące np. zamglonej nocy, sennym marom. Prace Patrycji Piętki są nacechowane onirycznością, nie można odmówić im również wyjątkowo dobrego warsztatu malarskiego. Artystka odwołuje się do historycznych wydarzeń, przedstawiając je na płótnie tak, jakby były nierealnym wytworem wyobraźni, mglistym, może nawet wyimaginowanym wspomnieniem. Równocześnie można by odnieść wrażenie, że jej płótna to stopklatki z dawnych – uszkodzonych taśm filmowych.

096
Patrycja PIĘTKA (ur. 1998)

Epitaph of absence, (Tsar Nicholas II Romanov with Family), 2021

olej, płótno, 60 x 70 cm;
sygn., dat. i opisany na odwrocie: Epitaph of absence / 2021 / (Tsar Nicholas II Romanov / with family / Patrycja Piętka (flamastrem).

Zobacz katalog

Wallspace Gallery

5. Aukcja Dzieł Sztuki

05.12.2024

19:30

Cena wywoławcza: 20 000 zł
Estymacja: 24 000 - 26 000 zł
Zaloguj się, aby wysłać zgłoszenie

PROWENIENCJA:
- Zakup na aukcji w Wallspace Gallery (2.12.20 21, poz. kat. 50);
- Kolekcja prywatna, Polska.

WYSTAWIANY:
- Gwiazda – Piołun, Galeria Facjata, Kraków, 2021.

Patrycja Piętka jest absolwentką Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie w pracowni profesora Mirosława Sikorskiego, równocześnie studiuje scenografię. W obrazach artystki dostrzec można specyficzny nastrój, pewne napięcie towarzyszące np. zamglonej nocy, sennym marom. Prace Patrycji Piętki są nacechowane onirycznością, nie można odmówić im również wyjątkowo dobrego warsztatu malarskiego. Artystka odwołuje się do historycznych wydarzeń, przedstawiając je na płótnie tak, jakby były nierealnym wytworem wyobraźni, mglistym, może nawet wyimaginowanym wspomnieniem. Równocześnie można by odnieść wrażenie, że jej płótna to stopklatki z dawnych – uszkodzonych taśm filmowych.