Absolwent Kunstgewerbeschule w Berlinie i krakowskiej ASP (gdzie w l. 1950-75 wykładał) był członkiem elitarnego Międzynarodowego Stowarzyszenia Grafików XYLON oraz grupy MARG; do czarno-białych kompozycji wprowadzał barwne elementy; tworzył kompozycje abstrakcyjne (cykl Sny, 1959-60) i geometryczne (Miasta, 1960-61; Epitafia, 1964); W Epitafiach symetria nadaje nawet drobnym formom monumentalność i powagę. Wójtowicza pisał: Zawsze interesowała mnie forma monumentalna i synteza zjawiska które obserwowałem. Życie i natura dostarczają tyle niezapomnianych doznań, trzeba tylko, ażeby artysta, poprzez umysł swój i rękę, ukazał ludziom to, co naprawdę piękne i prawdziwe. Prace artysty znajdują się w najbardziej prestiżowych muzeach świata, m.in. nowojorskim Museum of Modern Art.
Drzeworyt barwny, bibuła; wym.: 530 x 355 mm, sygn. i dat. p.d.: S. Wójtowicz 65, egz. 35/50.
Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacjiAbsolwent Kunstgewerbeschule w Berlinie i krakowskiej ASP (gdzie w l. 1950-75 wykładał) był członkiem elitarnego Międzynarodowego Stowarzyszenia Grafików XYLON oraz grupy MARG; do czarno-białych kompozycji wprowadzał barwne elementy; tworzył kompozycje abstrakcyjne (cykl Sny, 1959-60) i geometryczne (Miasta, 1960-61; Epitafia, 1964); W Epitafiach symetria nadaje nawet drobnym formom monumentalność i powagę. Wójtowicza pisał: Zawsze interesowała mnie forma monumentalna i synteza zjawiska które obserwowałem. Życie i natura dostarczają tyle niezapomnianych doznań, trzeba tylko, ażeby artysta, poprzez umysł swój i rękę, ukazał ludziom to, co naprawdę piękne i prawdziwe. Prace artysty znajdują się w najbardziej prestiżowych muzeach świata, m.in. nowojorskim Museum of Modern Art.