Julia Białas (ur. 1999) studentka Uniwersytetu Artystycznego im. Magdaleny Abakanowicz w Poznaniu, w IV pracowni Malarstwa na Wydziale Malarstwa i Rysunku, dyplom licencjacki obroniła u prof. A. Zdanowicza. Założycielka koła naukowego rysunku „Defiguracja”. Praca licencjacka nosiła tytuł "Emocje utajone, sfera uczuciowa mężczyzn" i towarzyszyła jej seria 12 prac malarskich pod tym samym tytułem. Brała udział w wystawach zbiorowych i indywidualnych. W swojej twórczości podejmuje trudną tematykę portretu psychologicznego, odważnie badając sferę męskiej emocjonalności i anatomii. Malując postaci pojedynczo i w grupach, przedstawia niepokojąco zwyczajne sceny z życia. Wystudiowane, realistyczne i naturalistyczne kompozycje przypominają fotosy z filmów o blokersach. Uproszczenia detali i oszczędnie dobrana paleta dobrze służą ekspresji, co sprawia że obrazy Julii Białas są energetycznie sprężyste i mają wysoką moc energii potencjalnej nagromadzonej w przedstawionych społecznych oddziaływaniach.

056
Julia BIAŁAS (ur. 1999)

Emocje, 2022

olej na płótnie, 80 x 40 cm

Zobacz katalog

Fundacja Dom Autysty

Aukcja dla Domu

23.11.2024

16:00

Cena wywoławcza: 200 zł
Zaloguj się, aby wysłać zgłoszenie

Julia Białas (ur. 1999) studentka Uniwersytetu Artystycznego im. Magdaleny Abakanowicz w Poznaniu, w IV pracowni Malarstwa na Wydziale Malarstwa i Rysunku, dyplom licencjacki obroniła u prof. A. Zdanowicza. Założycielka koła naukowego rysunku „Defiguracja”. Praca licencjacka nosiła tytuł "Emocje utajone, sfera uczuciowa mężczyzn" i towarzyszyła jej seria 12 prac malarskich pod tym samym tytułem. Brała udział w wystawach zbiorowych i indywidualnych. W swojej twórczości podejmuje trudną tematykę portretu psychologicznego, odważnie badając sferę męskiej emocjonalności i anatomii. Malując postaci pojedynczo i w grupach, przedstawia niepokojąco zwyczajne sceny z życia. Wystudiowane, realistyczne i naturalistyczne kompozycje przypominają fotosy z filmów o blokersach. Uproszczenia detali i oszczędnie dobrana paleta dobrze służą ekspresji, co sprawia że obrazy Julii Białas są energetycznie sprężyste i mają wysoką moc energii potencjalnej nagromadzonej w przedstawionych społecznych oddziaływaniach.