Absolwentka Wydziału Rzeźby Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Dyplom w pracowni prof. Mariana Koniecznego uzyskała w 1996 roku. Miała wiele wystaw indywidualnych i zbiorowych. Uczestniczyła w wielu targach sztuki, na przykład w Barcelonie w 2017 i 2018 roku oraz w Paryżu w 2019. Zrealizowała pomnik Wincentego Witosa w Rakszawie w 1998 roku. Członek ZPAP, członek TPSP Kraków.
Zdaniem artystki w sztuce nie ma wiecznych prawd i obowiązujących poglądów, w sztuce istnieją tylko święte obsesje i bezkompromisowa konieczność ich wyrażenia. Twórczość Rzeźbiarki charakteryzuje konstruktywny dystans do natarczywości trendów i mód w sztuce, jak i od presji wzorów i schematów płynących z szeroko rozumianej tradycji.
Rzeźba Emmanuel i Raja to interpretacja interpersonalnych uczuć pomiędzy kobietą i mężczyzną będących odwiecznym tematem w sztuce podejmowanym w twórczości wielu artystów zarówno słowa, dźwięku jak i obrazu. Ta charakterystyczna praca dla twórczości Anny Pazdalskiej jest pełna niewymuszonego wdzięku jest zatrzymaną w czasie chwilą odkrywanych uczuć.

27
Anna PAZDALSKA (ur. 1969)

Emmanuel i Raja, 2020

brąz patynowany na podstawie z kamienia (Rosso verona)
68 x 22 x 30 cm; wysokość brązu; Emanuel 61 cm, Raja 60 cm
sygn. l. bok: APAZ
edycja 2/3

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Absolwentka Wydziału Rzeźby Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Dyplom w pracowni prof. Mariana Koniecznego uzyskała w 1996 roku. Miała wiele wystaw indywidualnych i zbiorowych. Uczestniczyła w wielu targach sztuki, na przykład w Barcelonie w 2017 i 2018 roku oraz w Paryżu w 2019. Zrealizowała pomnik Wincentego Witosa w Rakszawie w 1998 roku. Członek ZPAP, członek TPSP Kraków.
Zdaniem artystki w sztuce nie ma wiecznych prawd i obowiązujących poglądów, w sztuce istnieją tylko święte obsesje i bezkompromisowa konieczność ich wyrażenia. Twórczość Rzeźbiarki charakteryzuje konstruktywny dystans do natarczywości trendów i mód w sztuce, jak i od presji wzorów i schematów płynących z szeroko rozumianej tradycji.
Rzeźba Emmanuel i Raja to interpretacja interpersonalnych uczuć pomiędzy kobietą i mężczyzną będących odwiecznym tematem w sztuce podejmowanym w twórczości wielu artystów zarówno słowa, dźwięku jak i obrazu. Ta charakterystyczna praca dla twórczości Anny Pazdalskiej jest pełna niewymuszonego wdzięku jest zatrzymaną w czasie chwilą odkrywanych uczuć.