Praca francuskiego malarza przedstawiająca wjazd emira, algierskiego przywódcy walk z kolonizacją francuską do miasta. W 1847 został zmuszony do kapitulacji, a do 1853 był internowany we Francji, w zamku Ambois. Później przebywał na emigracji w Turcji, w Damaszku. Tam, w 1860, wystąpił przeciwko pogromowi chrześcijan przez Druzów, za co otrzymał od Francji Wielki Krzyż Legii Honorowej. Odebrał go, kiedy w 1871 złożył wizytę w Paryżu na zaproszenie Napoleona III. On i jego żołnierze (z prawej postać tzw. Czerwonego Jeźdźca z jego gwardii) stali się popularnym tematem malarskim i literackim. Wzruszający wiersz „Do Emira Abd el-Kadera w Damaszku” napisał Cyprian Kamil Norwid.
Olej, płótno; wym.: 55 x75,5 cm; nie
sygn. na odwrocie zatarty opis oł. … di Stafa … Efektowna, stara rama.
Praca francuskiego malarza przedstawiająca wjazd emira, algierskiego przywódcy walk z kolonizacją francuską do miasta. W 1847 został zmuszony do kapitulacji, a do 1853 był internowany we Francji, w zamku Ambois. Później przebywał na emigracji w Turcji, w Damaszku. Tam, w 1860, wystąpił przeciwko pogromowi chrześcijan przez Druzów, za co otrzymał od Francji Wielki Krzyż Legii Honorowej. Odebrał go, kiedy w 1871 złożył wizytę w Paryżu na zaproszenie Napoleona III. On i jego żołnierze (z prawej postać tzw. Czerwonego Jeźdźca z jego gwardii) stali się popularnym tematem malarskim i literackim. Wzruszający wiersz „Do Emira Abd el-Kadera w Damaszku” napisał Cyprian Kamil Norwid.