Obraz wzorowany ikonograficznie na obrazie Jacquesa Bellange`a (ok. 1575-1616) znajdującym się w muzeum Bossueta w Meaux. Podobna Maria Magdalena występuje na co najmniej trzech anonimowych obrazach flamandzkich i francuskich z końca XVI wieku i 1. tercji XVII wieku znajdujących się: w Muzeum Sztuki Sakralnej w Dijon (na odwrocie posiada pieczęć Antwerpii, olej na desce), w kolekcji prywatnej w Paryżu (olej na płótnie,113 x 88 cm) oraz w zbiorach prywatnych - pochodzący z miejscowości Limoux. Wszystkie obrazy różnią się pejzażem ukazanym z lewej strony oraz liczbą atrybutów świętej. Takie ujęcie ekstazy Marii Magdaleny wywodzi się z XVI-wiecznej sztuki włoskiej. Wzorowane jest ono na Śmierci Kleopatry Rosso Fiorentino z muzeum księcia Antona Ulricha w Brunszwiku (powtórzonej m in. przez Arnouta Mytensa w latach 1581-94, Royal Collection).
Olej, płótno dublowane;
47,5 x 39 cm w owalu
Obraz wzorowany ikonograficznie na obrazie Jacquesa Bellange`a (ok. 1575-1616) znajdującym się w muzeum Bossueta w Meaux. Podobna Maria Magdalena występuje na co najmniej trzech anonimowych obrazach flamandzkich i francuskich z końca XVI wieku i 1. tercji XVII wieku znajdujących się: w Muzeum Sztuki Sakralnej w Dijon (na odwrocie posiada pieczęć Antwerpii, olej na desce), w kolekcji prywatnej w Paryżu (olej na płótnie,113 x 88 cm) oraz w zbiorach prywatnych - pochodzący z miejscowości Limoux. Wszystkie obrazy różnią się pejzażem ukazanym z lewej strony oraz liczbą atrybutów świętej. Takie ujęcie ekstazy Marii Magdaleny wywodzi się z XVI-wiecznej sztuki włoskiej. Wzorowane jest ono na Śmierci Kleopatry Rosso Fiorentino z muzeum księcia Antona Ulricha w Brunszwiku (powtórzonej m in. przez Arnouta Mytensa w latach 1581-94, Royal Collection).