Rzeźba wg Autora sugeruje parę, w intymnym zbliżeniu. Granat jest w różnych kulturach symbolizuje płodność, długowieczność, wiedzę, szczęście i obfitość. „Ekstaza” była wcześniej wystawiona w formie żywicy (w Warszawie, Krakowie i Łodzi); inauguracja rzeźby w brązie następuje teraz w 3.2022


Majid Jammoul
 
Urodzony 1948 – Syria
• 1969-1975 Dyplom z wyróżnieniem w dziedzinie rzeźby, Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie pod kierunkiem profesorów, T. Łodziany, O. Hansena oraz Z. Demkowskiej
• 1987. stypendium D.A.A.D. ( Wymiana akademicka) w Niemczech - Berlin
• 1975-1981.wykładowca w Departamencie Rzeźby na Wydziale Sztuk Pięknych Uniwersytetu w Damaszku.
• 1981-1991 dyrektor Centrum Sztuk Plastycznych w Damaszku
• 1975 r. Pierwsza Indywidualna wystawa w Klubie EMPIK Nowy Świat w Warszawie.
• 1975-2003 Udział we wielu wystawach współczesnej sztuki syryjskiej w Syrii i za granicą .
• 2005-2020 Uczestniczył w wielu wystawach polskiej rzeźby współczesnej w Polsce i za granicą
• 2018- Retrospektywna wystawa - wspólnie z Anną Wątróbską Wdowiarsską – „PRZESTRZEŃ I JEJ ILUZJA „- 2018 Galeria DAP OW ZPAP Warszawa.
• 2019 - Retrospektywna wystawa „ MOJA PRZESTRZEŃ „, Galeria PROM Kultury Saska Kępa - 2019 Warszawa .
• Udział w międzynarodowych Biennale i Sympozjach, realizacje wielu rzeźb plenerowych w Syrii, Polsce i w innych krajach ( Turcja, Tunezja,, Francja, Chiny, Dubaj, Hiszpania,Iran ).
• Prace rzeźbiarskie w zbiorach: Staatliche Kunstsammlungen Dresden, British Museum, Muzeum Narodowe w Damaszku, Muzeum Sztuki Współczesnej w Damaszku, Muzeum Centrum Rzeźby Polskiej – Orońsko, Muzeum Historycznego Miasta Warszawy, Muzeum Medalierstwa w Kremnicy -Słowacja oraz w prywatnych zbiorach w różnych krajach.

„W rzeźbie fascynuje mnie ruch i dynamika. Ruch to życie. W moich pracach dążę do podkreślenia i pokazania tego poprzez dynamikę wewnętrzną, wynikającą z układu elementów, i ich wzajemnych relacji. Dynamiczne przenikanie się form z powietrzem nadaje jej sugestię ruchu, lekkości i pokazuje jej żywotność.”
Majid Jammoul

14
Majid JAMMOUL (ur. 1948)

"Ekstaza", 2007

Rzeźba brąz patynowany, polerowany, podstawa czarny granit,
wymiary: wys. 43 cm, szer. 38 cm, gł. 34 cm;
odlew w brązie - rok 2022

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Rzeźba wg Autora sugeruje parę, w intymnym zbliżeniu. Granat jest w różnych kulturach symbolizuje płodność, długowieczność, wiedzę, szczęście i obfitość. „Ekstaza” była wcześniej wystawiona w formie żywicy (w Warszawie, Krakowie i Łodzi); inauguracja rzeźby w brązie następuje teraz w 3.2022


Majid Jammoul
 
Urodzony 1948 – Syria
• 1969-1975 Dyplom z wyróżnieniem w dziedzinie rzeźby, Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie pod kierunkiem profesorów, T. Łodziany, O. Hansena oraz Z. Demkowskiej
• 1987. stypendium D.A.A.D. ( Wymiana akademicka) w Niemczech - Berlin
• 1975-1981.wykładowca w Departamencie Rzeźby na Wydziale Sztuk Pięknych Uniwersytetu w Damaszku.
• 1981-1991 dyrektor Centrum Sztuk Plastycznych w Damaszku
• 1975 r. Pierwsza Indywidualna wystawa w Klubie EMPIK Nowy Świat w Warszawie.
• 1975-2003 Udział we wielu wystawach współczesnej sztuki syryjskiej w Syrii i za granicą .
• 2005-2020 Uczestniczył w wielu wystawach polskiej rzeźby współczesnej w Polsce i za granicą
• 2018- Retrospektywna wystawa - wspólnie z Anną Wątróbską Wdowiarsską – „PRZESTRZEŃ I JEJ ILUZJA „- 2018 Galeria DAP OW ZPAP Warszawa.
• 2019 - Retrospektywna wystawa „ MOJA PRZESTRZEŃ „, Galeria PROM Kultury Saska Kępa - 2019 Warszawa .
• Udział w międzynarodowych Biennale i Sympozjach, realizacje wielu rzeźb plenerowych w Syrii, Polsce i w innych krajach ( Turcja, Tunezja,, Francja, Chiny, Dubaj, Hiszpania,Iran ).
• Prace rzeźbiarskie w zbiorach: Staatliche Kunstsammlungen Dresden, British Museum, Muzeum Narodowe w Damaszku, Muzeum Sztuki Współczesnej w Damaszku, Muzeum Centrum Rzeźby Polskiej – Orońsko, Muzeum Historycznego Miasta Warszawy, Muzeum Medalierstwa w Kremnicy -Słowacja oraz w prywatnych zbiorach w różnych krajach.

„W rzeźbie fascynuje mnie ruch i dynamika. Ruch to życie. W moich pracach dążę do podkreślenia i pokazania tego poprzez dynamikę wewnętrzną, wynikającą z układu elementów, i ich wzajemnych relacji. Dynamiczne przenikanie się form z powietrzem nadaje jej sugestię ruchu, lekkości i pokazuje jej żywotność.”
Majid Jammoul