Wdzięczny, potraktowany rodzajowo temat edukacji Marii występuje w ikonografii dość rzadko. W malarstwie barokowym zastąpił on spotykany wcześniej, apokryficzny wątek dziejów młodości Matki Jezusa, który łączył Jej edukację z pobytem w świątyni jerozolimskiej (tzw. "Prezentacja w świątyni"). Tu odzwierciedlony jest temat nauk udzielanych małej dziewczynce przez Jej matkę, świętą Annę, która odrywając się od robótki ręcznej, nadzoruje lekcję czytania swego dziecka. Najsłynniejszą realizacją tego tematu jest obraz José Estebana Murillo z Muzeum Prado w Madrycie.
Prezentowana kompozycja, zawarta w typowej dla baroku formie trójkąta, jest dziełem zapewne malarza włoskiego przełomu XVII i XVIII wieku.
Wdzięczny, potraktowany rodzajowo temat edukacji Marii występuje w ikonografii dość rzadko. W malarstwie barokowym zastąpił on spotykany wcześniej, apokryficzny wątek dziejów młodości Matki Jezusa, który łączył Jej edukację z pobytem w świątyni jerozolimskiej (tzw. "Prezentacja w świątyni"). Tu odzwierciedlony jest temat nauk udzielanych małej dziewczynce przez Jej matkę, świętą Annę, która odrywając się od robótki ręcznej, nadzoruje lekcję czytania swego dziecka. Najsłynniejszą realizacją tego tematu jest obraz José Estebana Murillo z Muzeum Prado w Madrycie.
Prezentowana kompozycja, zawarta w typowej dla baroku formie trójkąta, jest dziełem zapewne malarza włoskiego przełomu XVII i XVIII wieku.