Obraz był wystawiony w roku 1856 na XL Wystawie w Akademii Berlińskiej (w katalogu wystawy jest wskazany jako dzieło oferowane do sprzedaży). W rok później pokazany został także na wystawie w TPSP w Krakowie. Lucjan Siemieński, recenzent krakowskiego "Czasu", zauważył wówczas, że obraz jest "malowany wybornie, szczególnie ćmiący efekt światła około głowy Chrystusa" i otwierająca się za Nim "głębia nieba". Dalsze losy obrazu nie są znane; ostatni właściciele mieszkają w Szwecji.
olej, płótno
68 x 58,5 cm
sygn. l.d. dwukrotnie: M. A. Piotrowski. 1858
- poniżej wcześniejsza (?) sygnatura przysłonięta częścią ramy: M. A. Piotrowski. invenit et pinxit
- p.d. napis autorski, również przysłonięty ramą: Königsberg i. Pr. 1856
Obraz wymieniony w:
- [Katalog] Verzeichniss der Werke lebender Künstler ausgestellt zu Berlin in den Salen des Königlichen Akademie-Gebäudes 1856 vom 1. September bis zum 31. October. XL. Kunstausstellung der Königlichen Akademie der Künste, Berlin 1856, s. 53. nr kat. 634. [Max Anton Pietrowski (!), Lehrer an d. Königl. Kunst-Akademie in Königsberg i. P.; 634. - Ecce homo. †]
- L. Siemieński, Wystawa Towarzystwa Sztuk Pięknych w Krakowie, "Czas" 1858, I półrocze, nr 98 z dn. 28 IV 1858, s. 1;
- E. Swieykowski, Pamiętnik Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie 1854-1904, Kraków 1905, s. 121;
- J. Puciata-Pawłowska, Maksymilian Antoni Piotrowski (1813-1875) [w:] Studia Pomorskie, t. 2, Wrocław 1957, s. 522; nr kat. 147.
Obraz był wystawiony w roku 1856 na XL Wystawie w Akademii Berlińskiej (w katalogu wystawy jest wskazany jako dzieło oferowane do sprzedaży). W rok później pokazany został także na wystawie w TPSP w Krakowie. Lucjan Siemieński, recenzent krakowskiego "Czasu", zauważył wówczas, że obraz jest "malowany wybornie, szczególnie ćmiący efekt światła około głowy Chrystusa" i otwierająca się za Nim "głębia nieba". Dalsze losy obrazu nie są znane; ostatni właściciele mieszkają w Szwecji.