"Ludzie lubią zamykać rzeczy w definicje, ale ja nie chcę wywoływać u nikogo zawrotów głowy ani kreować optycznych iluzji. Jestem zainteresowany kolorem, kształtem i wymiarem. Pragnę, żeby moje obrazy silnie oddziaływały i były piękne. Piękno to wieczność. Jeśli obraz jest dobry, broni się sam, trwa. Nie musisz tłumaczyć prostej linii, koła lub kwadratu - prosty kształt jest prosty, okrągły- okrągły, kwadrat jest kwadratem" (Tadasuke Kuwuyama)

Tadasuke Kuwayama, amerykański artysta pochodzenia japońskiego, znany jako Tadasky, zaliczany do grona twórców Op-artu. Pojawia się na artystycznej scenie Nowego Jorku we wczesnych latach 60. Niedługo po przeprowadzce z Japonii sprzedaje swój obraz Museum of Modern Art. W swojej twórczości używa prostych geometrycznych form. Nazywany mistrzem koła, maluje prawie wyłącznie koncentryczne pierścienie na kwadratowym płótnie, tworząc ich nieskończone wariacje.

27
Tadasuke (TADASKY) KUWAYAMA (ur. 1935 r., Nagoja, Japonia)

E-137 (Textured Black), 1970 r.

akryl/płótno, 116,84 x 116,84 cm
sygnowany i opisany na odwrociu: `Tadasuke Kuwayama | 1970 | E-137 | Tadasky` oraz nalepka galeryjna `D. Wigmore Fine Art Inc.`

POCHODZENIE:
- Galeria D. Wigmore Fine Art Inc., Nowy Jork
- kolekcja prywatna, Warszawa

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

"Ludzie lubią zamykać rzeczy w definicje, ale ja nie chcę wywoływać u nikogo zawrotów głowy ani kreować optycznych iluzji. Jestem zainteresowany kolorem, kształtem i wymiarem. Pragnę, żeby moje obrazy silnie oddziaływały i były piękne. Piękno to wieczność. Jeśli obraz jest dobry, broni się sam, trwa. Nie musisz tłumaczyć prostej linii, koła lub kwadratu - prosty kształt jest prosty, okrągły- okrągły, kwadrat jest kwadratem" (Tadasuke Kuwuyama)

Tadasuke Kuwayama, amerykański artysta pochodzenia japońskiego, znany jako Tadasky, zaliczany do grona twórców Op-artu. Pojawia się na artystycznej scenie Nowego Jorku we wczesnych latach 60. Niedługo po przeprowadzce z Japonii sprzedaje swój obraz Museum of Modern Art. W swojej twórczości używa prostych geometrycznych form. Nazywany mistrzem koła, maluje prawie wyłącznie koncentryczne pierścienie na kwadratowym płótnie, tworząc ich nieskończone wariacje.