Autorka była jedną z pierwszych artystek podejmujących problematykę feministyczną i zarazem posługujących się własnym wizerunkiem w swojej sztuce. W latach 70. zrealizowała szereg dokamerowych performensów, w których grała własnym ciałem. W 1974 zainicjowała cykl seansów wykonywanych przed publicznością lub realizowanych na zasadzie prywatnych sesji rejestrowanych na taśmie fotograficznej lub filmowej. Jednym z pierwszych był seans Dźwięki sztuki, który miał miejsce na plenerze w Osetnicy (Międzynarodowe Integracyjne Spotkania Twórcze) w 1974. Powstałe wówczas zdjęcie przedstawia nagą artystkę w leśnym pejzażu grającą na flecie i patrzącą przed siebie śmiałym spojrzeniem kobiety świadomej swej seksualności.


Praca reprodukowana m.in. w: Natalia LL. Sztuka i energia, Muzeum Narodowe we Wrocławiu, Wrocław 1994; Bożena Czubak, Egocentryczne, niemoralne, przestarzałe. Współczesne wizerunki artystów, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa 2005.

10
NATALIA LL (Natalia Lach-Lachowicz) (1937 - 2022)

Dźwięki sztuki

1974 / odbitka z lat 80.
odbitka żelatynowo-srebrowa, papier
28 x 37,8 cm
sygn., dat. na przodzie
sygn., tyt., dat., na odwrociu: NATALIA LL | Seans Dźwięki Sztuki | 1974 (odbitka z lat 80-tych | Plener w Osiekach
vintage print
oprawa: czarna, drewniana rama, szkło

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Autorka była jedną z pierwszych artystek podejmujących problematykę feministyczną i zarazem posługujących się własnym wizerunkiem w swojej sztuce. W latach 70. zrealizowała szereg dokamerowych performensów, w których grała własnym ciałem. W 1974 zainicjowała cykl seansów wykonywanych przed publicznością lub realizowanych na zasadzie prywatnych sesji rejestrowanych na taśmie fotograficznej lub filmowej. Jednym z pierwszych był seans Dźwięki sztuki, który miał miejsce na plenerze w Osetnicy (Międzynarodowe Integracyjne Spotkania Twórcze) w 1974. Powstałe wówczas zdjęcie przedstawia nagą artystkę w leśnym pejzażu grającą na flecie i patrzącą przed siebie śmiałym spojrzeniem kobiety świadomej swej seksualności.


Praca reprodukowana m.in. w: Natalia LL. Sztuka i energia, Muzeum Narodowe we Wrocławiu, Wrocław 1994; Bożena Czubak, Egocentryczne, niemoralne, przestarzałe. Współczesne wizerunki artystów, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa 2005.