Francuski grafik, związany z nurtem estetyki symbolizmu. Studiował w Lionie u Paula Borela. Inspiracją dla jego twórczości była sztuka Breughela, Boscha, Rembrandta, Muncha, Ensora i Goi. Szczególne wrażenie wywarły na artyście fantastyczne wizje Goi i operujące silnym światłocieniem grafiki Rembrandta, to one sprawiły, że zajął się techniką akwaforty. Był głęboko religijny, wyczulony na społeczną niesprawiedliwość i ludzkie cierpienie. Aby dać wyraz swym emocjom dotyczącym zła, tworzył cykle grafik o charakterze moralizatorskim. Wymowne są już tytuły niektórych suit: "Taniec śmierci", "Wyklęci", "Namiętności", "Prostytutki", "Przeciw pijaństwu".
akwaforta, 1 stan,
56 x 27,7 cm
sygn. na płycie l.d.: Marcel Roux; tuszem p.d.: 1er Etat MR
Grafika z cyklu "Estampes Fantastiques", na który składa się 10 akwafort opracowanych i odbitych przez artystę w latach 1901-1904, w nakładzie 60 egzemplarzy.
Francuski grafik, związany z nurtem estetyki symbolizmu. Studiował w Lionie u Paula Borela. Inspiracją dla jego twórczości była sztuka Breughela, Boscha, Rembrandta, Muncha, Ensora i Goi. Szczególne wrażenie wywarły na artyście fantastyczne wizje Goi i operujące silnym światłocieniem grafiki Rembrandta, to one sprawiły, że zajął się techniką akwaforty. Był głęboko religijny, wyczulony na społeczną niesprawiedliwość i ludzkie cierpienie. Aby dać wyraz swym emocjom dotyczącym zła, tworzył cykle grafik o charakterze moralizatorskim. Wymowne są już tytuły niektórych suit: "Taniec śmierci", "Wyklęci", "Namiętności", "Prostytutki", "Przeciw pijaństwu".