PROWENIENCJA:
- kolekcja dr Wiesława Zadęckiego,

Kompozycja Dziewicza Wojna jest wspominana w katalogu wystawy “Józef Mehoffer. Opus Magnum” zorganizowanej w Muzeum Narodowym w Krakowie w 2000 roku („Józef Mehoffer. Opus Magnum. Katalog wystawy w Muzeum Narodowym w Krakowie”, Styczeń-kwiecień 2000, red. J. Żmudziński, B. König, Kraków 2000, s. 67),

OPIS PRACY: “Akwarelowy, sygnowany w środkowej części tryptyk, to bez wątpienia uznawany od dawna za zaginiony, młodzieńczy projekt artysty Dziewicza Wojna. (...) W 1891 roku, w czasie stypendialnego pobytu w Paryżu, Józef Mehoffer i Stanisław Wyspiański wzięli udział w międzynarodowym konkursie na dekorację dziedzińca Rudolfinum w Pradze, przygotowując projekt fryzu złożonego z czterech scen - w myśl wymogów konkursu, o tematyce z dziejów Czech. (...) Trzy kolejne sceny tryptyku to niewątpliwie ilustracje związane z legendarnymi pradziejami Czech.”
Dr Beata Studziżba-Kubalska Kustosz MNK/Dom Józefa Mehoffera

04
Józef MEHOFFER (1869 Ropczyce k. Lwowa - 1946 Wadowice)

Dziewicza Wojna, 1891

akwarela, papier naklejony na tekturę, 39,2 x 73,9 cm (w świetle),
sygn. na pracy środkowej p.d.: „JÓZEF MEHOFFER”.
Praca jest oprawiona.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

PROWENIENCJA:
- kolekcja dr Wiesława Zadęckiego,

Kompozycja Dziewicza Wojna jest wspominana w katalogu wystawy “Józef Mehoffer. Opus Magnum” zorganizowanej w Muzeum Narodowym w Krakowie w 2000 roku („Józef Mehoffer. Opus Magnum. Katalog wystawy w Muzeum Narodowym w Krakowie”, Styczeń-kwiecień 2000, red. J. Żmudziński, B. König, Kraków 2000, s. 67),

OPIS PRACY: “Akwarelowy, sygnowany w środkowej części tryptyk, to bez wątpienia uznawany od dawna za zaginiony, młodzieńczy projekt artysty Dziewicza Wojna. (...) W 1891 roku, w czasie stypendialnego pobytu w Paryżu, Józef Mehoffer i Stanisław Wyspiański wzięli udział w międzynarodowym konkursie na dekorację dziedzińca Rudolfinum w Pradze, przygotowując projekt fryzu złożonego z czterech scen - w myśl wymogów konkursu, o tematyce z dziejów Czech. (...) Trzy kolejne sceny tryptyku to niewątpliwie ilustracje związane z legendarnymi pradziejami Czech.”
Dr Beata Studziżba-Kubalska Kustosz MNK/Dom Józefa Mehoffera