Proweniencja:
- Kolekcja Toma Podla, USA (depozyt w Muzeum Regionalnym w Stalowej Woli)
- Kolekcja prywatna, Polska

Wystawiany:
- Alicja Halicka. Mistrzowie Ecole de Paris., Villa La Flaur, Konstancin 23 września 2011 - 31 grudnia 2011

Reprodukowany:
- K.Zagrodzki, Alicja Halicka. Mistrzowie Ecole de Paris, Wyd. MUSA SA, Warszawa 2011, s.63

"Paryż odkrył Alicję Halicką bardzo niedawno. Wszechstronna ta artystka jest przede wszystkim poetką. Środki ekspresji, którymi włada, dobór kolorów, rysunek falisty, nerwowy, czasami abstrakcyjny, a czasem realistyczny, wskazuje że jej artystyczny światopogląd jest na wskroś liryczny ...Jest ona absolutnie niezdolna do oddania obiektywnej prawdy, albo do zanotowania niektórych wrażeń z pokorną dokładnością. Nie redukuje nigdy natury do stanu syntezy, nie schematyzuje, nie nagina jej według ustalonych reguł do wymagań struktury plastycznej i do praw, które rządzą obrazem - niezdolna jest jednym słowem do pozostania w szeregu, do stosowania przepisów, recept i formułek, które z tak dziecinną naiwnością stosuje większość malarzy. Alicja Halicka przetapia i przetwarza świat, który przedstawia (...) Alicja Halicka podkreśla, podnosi i egzaltuje wygląd swoich obrazów dzięki swym odkryciom poetycznym, które jej pozwalają prawie że równocześnie wydobyć i podkreślić sens wzruszeniowy i sens malarski przedmiotu."
W. George, Sylwety artystyczne, „Pani” 1924, nr 1/2, s. 30-31.

70
Alicja HALICKA (Kraków 1894 - Paryż 1975)

Dziewczynka w fotelu, ok. 1926-1928

olej, płótno, 41 × 33 cm
sygn. p.g.: Halicka

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Proweniencja:
- Kolekcja Toma Podla, USA (depozyt w Muzeum Regionalnym w Stalowej Woli)
- Kolekcja prywatna, Polska

Wystawiany:
- Alicja Halicka. Mistrzowie Ecole de Paris., Villa La Flaur, Konstancin 23 września 2011 - 31 grudnia 2011

Reprodukowany:
- K.Zagrodzki, Alicja Halicka. Mistrzowie Ecole de Paris, Wyd. MUSA SA, Warszawa 2011, s.63

"Paryż odkrył Alicję Halicką bardzo niedawno. Wszechstronna ta artystka jest przede wszystkim poetką. Środki ekspresji, którymi włada, dobór kolorów, rysunek falisty, nerwowy, czasami abstrakcyjny, a czasem realistyczny, wskazuje że jej artystyczny światopogląd jest na wskroś liryczny ...Jest ona absolutnie niezdolna do oddania obiektywnej prawdy, albo do zanotowania niektórych wrażeń z pokorną dokładnością. Nie redukuje nigdy natury do stanu syntezy, nie schematyzuje, nie nagina jej według ustalonych reguł do wymagań struktury plastycznej i do praw, które rządzą obrazem - niezdolna jest jednym słowem do pozostania w szeregu, do stosowania przepisów, recept i formułek, które z tak dziecinną naiwnością stosuje większość malarzy. Alicja Halicka przetapia i przetwarza świat, który przedstawia (...) Alicja Halicka podkreśla, podnosi i egzaltuje wygląd swoich obrazów dzięki swym odkryciom poetycznym, które jej pozwalają prawie że równocześnie wydobyć i podkreślić sens wzruszeniowy i sens malarski przedmiotu."
W. George, Sylwety artystyczne, „Pani” 1924, nr 1/2, s. 30-31.