Proces zapamiętywania jest niezwykle subiektywny, przeszłość łatwo poddaje się mitologizacji a nawet apoteozie. Pewne obrazy-wspomnienia, które próbuje się na nowo zmaterializować po upływie czasu, okazują się mieć wiele wspólnego z jungowskimi praobrazami - nabierają cech archetypicznych. W cyklu Dziękczynienie, symboliczne, uniwersalne treści, biorą swój początek z osobistych doświadczeń, z intuicyjnie stworzonych kompozycji. Z kolaży, złożonych z posiadających swoją historię; przedmiotów, zwierząt, ludzi. Wśród feerii wzorów, kształtów, faktur, wyczuwa się dążenie do porządku i harmonii, "ołtarzowy" charakter fotografii czyni z nich obrazy-ikony. Abstrakcja okazuje się być tylko pozorna - stopniowo dostrzegamy zależności i relacje pomiędzy poszczególnymi bytami, między materią ożywioną i nieożywioną. Przenikają się różne rzeczywistości, poza warstwą powierzchowną, prozaiczną, domyślamy się istnienia tuż obok transcendentnego świata idei.

Natalia Wiernik (1989)
W latach 2008-2013 studiowała w pracowni Fotografii I prowadzonej przez prof. Agatę Pankiewicz na Wydziale Grafiki Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, gdzie uzyskała dyplom magisterski. Artystka w swoich obrazach łączy doświadczenie fotografa, malarza i grafika. Kontynuuje kształcenie w ramach studiów doktoranckich od 2013r. Stypendystka Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w latach 2013 i 2015, laureatka prestiżowego Stypendium Młoda Polska za wybitne osiągnięcia w dziedzinie sztuk wizualnych ufundowanego przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Prace Natalii Wiernik zdobywają uznanie na całym świecie, wielokrotnie nagradzane w konkursach międzynarodowych: New York Photography Awards, Sony World Photography Awards, PDN Photo Annual, International Photography Awards i wiele innych. Od 2012 współpracuje z Międzynarodowym Centrum Kultury w Krakowie.

7
Natalia WIERNIK (ur. 1989)

Dziewczynka/The Girl z serii pt. Dziękczynienie/Thanksgiving

2012
wydruk pigmentowy, Hahnemühle Photo Rag / 308g, 70 x 50cm,
sygn., dat. na odwrocie,
nakład: 4/5.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Proces zapamiętywania jest niezwykle subiektywny, przeszłość łatwo poddaje się mitologizacji a nawet apoteozie. Pewne obrazy-wspomnienia, które próbuje się na nowo zmaterializować po upływie czasu, okazują się mieć wiele wspólnego z jungowskimi praobrazami - nabierają cech archetypicznych. W cyklu Dziękczynienie, symboliczne, uniwersalne treści, biorą swój początek z osobistych doświadczeń, z intuicyjnie stworzonych kompozycji. Z kolaży, złożonych z posiadających swoją historię; przedmiotów, zwierząt, ludzi. Wśród feerii wzorów, kształtów, faktur, wyczuwa się dążenie do porządku i harmonii, "ołtarzowy" charakter fotografii czyni z nich obrazy-ikony. Abstrakcja okazuje się być tylko pozorna - stopniowo dostrzegamy zależności i relacje pomiędzy poszczególnymi bytami, między materią ożywioną i nieożywioną. Przenikają się różne rzeczywistości, poza warstwą powierzchowną, prozaiczną, domyślamy się istnienia tuż obok transcendentnego świata idei.

Natalia Wiernik (1989)
W latach 2008-2013 studiowała w pracowni Fotografii I prowadzonej przez prof. Agatę Pankiewicz na Wydziale Grafiki Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, gdzie uzyskała dyplom magisterski. Artystka w swoich obrazach łączy doświadczenie fotografa, malarza i grafika. Kontynuuje kształcenie w ramach studiów doktoranckich od 2013r. Stypendystka Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w latach 2013 i 2015, laureatka prestiżowego Stypendium Młoda Polska za wybitne osiągnięcia w dziedzinie sztuk wizualnych ufundowanego przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Prace Natalii Wiernik zdobywają uznanie na całym świecie, wielokrotnie nagradzane w konkursach międzynarodowych: New York Photography Awards, Sony World Photography Awards, PDN Photo Annual, International Photography Awards i wiele innych. Od 2012 współpracuje z Międzynarodowym Centrum Kultury w Krakowie.