Adam Styka pochodził z artystycznej rodziny, był synem malarza Jana i młodszym bratem Tadeusza Styki - malarza-orientalisty. Studiował matematykę i inżynierię, później rozpoczął studia w École Nationale des Beaux Arts w Paryżu (1908- 1912). W początkach swojej twórczości malował sceny rodzajowe, jednakże podróż do Afryki Północnej rozbudziła w nim zainteresowanie orientem. Motywy znajdował podczas, wielokrotnie powtarzanych, wypraw do Maroka, Algieru, Tunisu i Egiptu. Początek fascynacji Styki Orientem datuje się na rok 1911. Wtedy to młody, dwudziestoletni artysta wystawił na paryskim Salonie obraz „Orientalista”. W tym samym roku Styka udał się w podróż do Algieru i Tunisu. Z pierwszego „orientalnego” okresu jego sztuki pochodzą przede wszystkim pejzaże, które artysta wielokrotnie wystawiał w Paryżu (m.in. w 1914 roku na wielkiej Wystawie Orientalistów w Grand Palais). Styka swoją twórczość prezentował głównie za granicą, choć w okresie międzywojennym miał kilka wystaw w kraju, m.in. w warszawskiej Zachęcie. Pokazy te cieszyły się zawsze ogromnym powodzeniem u publiczności, a wystawione obrazy znajdowały wielu nabywców. Poza nurtem orientalistycznym, artysta tworzył także obrazy o tematyce religijnej, zajmował się ilustracją książkową (opracował ilustracje do „W pustyni i w puszczy” Henryka Sienkiewicza). Po II wojnie światowej artysta zamieszkał w Stanach Zjednoczonych, pracując tam już głownie nad pejzażami i portretami mieszkańców Meksyku i Arizony, poświęcając się również malarstwu religijnemu.

Był synem malarza Jana i młodszym bratem Tadeusza Styki - malarza-orientalisty. Studiował matematykę i inżynierię, później rozpoczął studia w École Nationale des Beaux Arts w Paryżu (1908- 1912). W początkach swojej twórczości malował sceny rodzajowe, ale po podróży do Afryki Północnej malował przede wszystkim obrazy o tematyce orientalnej. Motywy znajdował podczas, wielokrotnie powtarzanych, wypraw do Maroka, Algieru, Tunisu i Egiptu. Swoje prace wystawiał głównie za granicą, ale w okresie międzywojennym miał też kilka wystaw w kraju, m.in. w warszawskiej Zachęcie. Pokazy te cieszyły się zawsze ogromnym powodzeniem u publiczności, a wystawione obrazy znajdowały wielu nabywców. Malował także obrazy o tematyce religijnej i zajmował się ilustracją książkową, m.in. opracował ilustracje do ‘W pustyni i w puszczy’ H. Sienkiewicza. Po II wojnie światowej artysta mieszkał i tworzył w Stanach Zjednoczonych - malował pejzaże i mieszkańców Meksyku i Arizony oraz szczególnie dużo obrazów o tematyce religijnej.

PODATKI I OPŁATY:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.

34
Adam STYKA (Kielce, 1890-1959, Nowy Jork)

Dziewczynka na osiołku

olej/tektura, 36 x 44 cm
sygnowany p.d.: 'ADAM | STYKA'

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Adam Styka pochodził z artystycznej rodziny, był synem malarza Jana i młodszym bratem Tadeusza Styki - malarza-orientalisty. Studiował matematykę i inżynierię, później rozpoczął studia w École Nationale des Beaux Arts w Paryżu (1908- 1912). W początkach swojej twórczości malował sceny rodzajowe, jednakże podróż do Afryki Północnej rozbudziła w nim zainteresowanie orientem. Motywy znajdował podczas, wielokrotnie powtarzanych, wypraw do Maroka, Algieru, Tunisu i Egiptu. Początek fascynacji Styki Orientem datuje się na rok 1911. Wtedy to młody, dwudziestoletni artysta wystawił na paryskim Salonie obraz „Orientalista”. W tym samym roku Styka udał się w podróż do Algieru i Tunisu. Z pierwszego „orientalnego” okresu jego sztuki pochodzą przede wszystkim pejzaże, które artysta wielokrotnie wystawiał w Paryżu (m.in. w 1914 roku na wielkiej Wystawie Orientalistów w Grand Palais). Styka swoją twórczość prezentował głównie za granicą, choć w okresie międzywojennym miał kilka wystaw w kraju, m.in. w warszawskiej Zachęcie. Pokazy te cieszyły się zawsze ogromnym powodzeniem u publiczności, a wystawione obrazy znajdowały wielu nabywców. Poza nurtem orientalistycznym, artysta tworzył także obrazy o tematyce religijnej, zajmował się ilustracją książkową (opracował ilustracje do „W pustyni i w puszczy” Henryka Sienkiewicza). Po II wojnie światowej artysta zamieszkał w Stanach Zjednoczonych, pracując tam już głownie nad pejzażami i portretami mieszkańców Meksyku i Arizony, poświęcając się również malarstwu religijnemu.

Był synem malarza Jana i młodszym bratem Tadeusza Styki - malarza-orientalisty. Studiował matematykę i inżynierię, później rozpoczął studia w École Nationale des Beaux Arts w Paryżu (1908- 1912). W początkach swojej twórczości malował sceny rodzajowe, ale po podróży do Afryki Północnej malował przede wszystkim obrazy o tematyce orientalnej. Motywy znajdował podczas, wielokrotnie powtarzanych, wypraw do Maroka, Algieru, Tunisu i Egiptu. Swoje prace wystawiał głównie za granicą, ale w okresie międzywojennym miał też kilka wystaw w kraju, m.in. w warszawskiej Zachęcie. Pokazy te cieszyły się zawsze ogromnym powodzeniem u publiczności, a wystawione obrazy znajdowały wielu nabywców. Malował także obrazy o tematyce religijnej i zajmował się ilustracją książkową, m.in. opracował ilustracje do ‘W pustyni i w puszczy’ H. Sienkiewicza. Po II wojnie światowej artysta mieszkał i tworzył w Stanach Zjednoczonych - malował pejzaże i mieszkańców Meksyku i Arizony oraz szczególnie dużo obrazów o tematyce religijnej.

PODATKI I OPŁATY:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.