PROWENIENCJA:
Polska, kolekcja prywatna
Desa Unicum, aukcja 24.05.2018, poz. 38
USA, kolekcja prywatna
USA, kolekcja Spencera Kellogga Jr

WYSTAWIANY:
Buffalo, Buffalo Fine Arts Gallery, Albright Art Gallery, 1938
Nowy Jork, International Art Center of Roerich Museum, 1930
Nowy Jork, Durand-Ruel Galleries, 1929
Paryż, Galerie Macel Bernheim, Eugene Zak Exposition Rétrospective, 1927
Paryż, Salon d’Automne, 1926 Paryż, Salon des Tuileries, 1925

REPRODUKOWANY:
Brus-Malinowska B., Eugeniusz Zak 1884-1926, wyd. Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 2004, s. 158, nr 216
„Sztuki Piękne”, R. 2, 1925/1926, nr 12, s. 500 (jako „Chłopak z gitarą”) „Deutsche Kunst und Dekoration”, vol. 57, 1925/1926, s. 386
„Der Cicerone”, vol. 17, 1925, s. 652
„Świat”, nr 32, 1925, s. 3 (jako „Gitarzystka”)

LITERATURA:
Brus-Malinowska B., Eugeniusz Zak 1884-1926, wyd. Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 2004, s. 158, nr 216
Rétrospective Eugene Zak, w: „La Semaine a Paris”, 1927, nr 264, s. 51. Zahorska S., Eugeniusz Zak, Warszawa 1927, s. 22
„L’Amour de l’art”, 1927, nr 5, s. 196. Exposition Rétrospective Eugene Zak, w: „La Renaissance”, 1926, nr 11, s. 613
Sterling M., Eugeniusz Zak, w: „Sztuki Piękne”, 1925/1926 R. 2, s. 500
„Świat”, nr 32, 1925, s. 3
Der Cicerone, vol. 17, 1925. Deutsche Kunst und Dekoration, vol. 57, 1925/1926

20
Eugeniusz ZAK (1884 Mogilno -1926 Paryż)

Dziewczyna z mandoliną, 1924 (Gitarzystka)

olej, płótno
73 x 54 cm
sygn. p.g.: Eug. Zak
opisany na blejtramie: The Melancholy Musician na odwrociu cztery częściowo czytelne nalepki z numerami inwentarzowymi

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

PROWENIENCJA:
Polska, kolekcja prywatna
Desa Unicum, aukcja 24.05.2018, poz. 38
USA, kolekcja prywatna
USA, kolekcja Spencera Kellogga Jr

WYSTAWIANY:
Buffalo, Buffalo Fine Arts Gallery, Albright Art Gallery, 1938
Nowy Jork, International Art Center of Roerich Museum, 1930
Nowy Jork, Durand-Ruel Galleries, 1929
Paryż, Galerie Macel Bernheim, Eugene Zak Exposition Rétrospective, 1927
Paryż, Salon d’Automne, 1926 Paryż, Salon des Tuileries, 1925

REPRODUKOWANY:
Brus-Malinowska B., Eugeniusz Zak 1884-1926, wyd. Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 2004, s. 158, nr 216
„Sztuki Piękne”, R. 2, 1925/1926, nr 12, s. 500 (jako „Chłopak z gitarą”) „Deutsche Kunst und Dekoration”, vol. 57, 1925/1926, s. 386
„Der Cicerone”, vol. 17, 1925, s. 652
„Świat”, nr 32, 1925, s. 3 (jako „Gitarzystka”)

LITERATURA:
Brus-Malinowska B., Eugeniusz Zak 1884-1926, wyd. Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 2004, s. 158, nr 216
Rétrospective Eugene Zak, w: „La Semaine a Paris”, 1927, nr 264, s. 51. Zahorska S., Eugeniusz Zak, Warszawa 1927, s. 22
„L’Amour de l’art”, 1927, nr 5, s. 196. Exposition Rétrospective Eugene Zak, w: „La Renaissance”, 1926, nr 11, s. 613
Sterling M., Eugeniusz Zak, w: „Sztuki Piękne”, 1925/1926 R. 2, s. 500
„Świat”, nr 32, 1925, s. 3
Der Cicerone, vol. 17, 1925. Deutsche Kunst und Dekoration, vol. 57, 1925/1926