Proweniencja:
– kolekcja prywatna, Londyn;
– kolekcja prywatna, Hiszpania;
– kolekcja prywatna, Floryda (nabyty po 1994);
– kolekcja prywatna, USA (nabyty z powyższej kolekcji za pośrednictwem aukcji Sotheby’s, Nowy Jork, 1999);
– kolekcja prywatna, Polska (zakupiony na aukcji Sotheby’s, Nowy Jork, 2019).

Obraz opisany i reprodukowany:
– Jean Kisling, Kisling 1891-1953, vol. III, Paryż, 1995, nr 193, il. s. 166;
– Obraz zostanie zamieszczony w tomie IV i dodatkowo w tomach I, II i III Catalogue Raisonné Mojżesza Kislinga; obecnie w przygotowaniu przez Marc’a Ottavi.

Największą popularnością w twórczości Mojżesza Kislinga, poza pejzażami, cieszą się portrety kobiece. Kobiety były jego wielką pasją, stąd zapewne portrety należą do najbardziej charakterystycznych jego dzieł.
Artysta przedstawiał modelki, eksponując ich piękno – owalne twarze, migdałowe oczy, pukle puszystych włosów, wypracowując w latach 20. osobny styl dla portretu kobiecego i aktu.
Twarze modelek stylizował w tak bardzo charakterystyczny sposób, że nie sposób nie rozpoznać dział Kislinga zaraz po wejściu do pomieszczenia, gdzie są eksponowane. Lubił ukazywać kobiety różnych narodowości i w rozmaitych strojach, wykorzystując różnice w karnacji, barwność i ornament materii, by podkreślić tak istotny dla jego twórczości kolor.
Prezentowany obraz jest doskonałym przykładem tego, jak za pomocą charakterystycznych dla siebie środków artysta buduje ekspresję portretu.

80
Mojżesz KISLING (1891-1953)

DZIEWCZYNA W KWIECISTYM SZALU, 1939

olej, płótno
55,3 x 38,4 cm
sygn. p.g.: Kisling
na odwrocie na górnej listwie krosna pieczęć z numerem 10 P odnoszącym się do rozmiaru podobrazia

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Proweniencja:
– kolekcja prywatna, Londyn;
– kolekcja prywatna, Hiszpania;
– kolekcja prywatna, Floryda (nabyty po 1994);
– kolekcja prywatna, USA (nabyty z powyższej kolekcji za pośrednictwem aukcji Sotheby’s, Nowy Jork, 1999);
– kolekcja prywatna, Polska (zakupiony na aukcji Sotheby’s, Nowy Jork, 2019).

Obraz opisany i reprodukowany:
– Jean Kisling, Kisling 1891-1953, vol. III, Paryż, 1995, nr 193, il. s. 166;
– Obraz zostanie zamieszczony w tomie IV i dodatkowo w tomach I, II i III Catalogue Raisonné Mojżesza Kislinga; obecnie w przygotowaniu przez Marc’a Ottavi.

Największą popularnością w twórczości Mojżesza Kislinga, poza pejzażami, cieszą się portrety kobiece. Kobiety były jego wielką pasją, stąd zapewne portrety należą do najbardziej charakterystycznych jego dzieł.
Artysta przedstawiał modelki, eksponując ich piękno – owalne twarze, migdałowe oczy, pukle puszystych włosów, wypracowując w latach 20. osobny styl dla portretu kobiecego i aktu.
Twarze modelek stylizował w tak bardzo charakterystyczny sposób, że nie sposób nie rozpoznać dział Kislinga zaraz po wejściu do pomieszczenia, gdzie są eksponowane. Lubił ukazywać kobiety różnych narodowości i w rozmaitych strojach, wykorzystując różnice w karnacji, barwność i ornament materii, by podkreślić tak istotny dla jego twórczości kolor.
Prezentowany obraz jest doskonałym przykładem tego, jak za pomocą charakterystycznych dla siebie środków artysta buduje ekspresję portretu.