Proweniencja:
– kolekcja prywatna, Londyn;
– kolekcja prywatna, Hiszpania;
– kolekcja prywatna, Floryda (nabyty po 1994);
– kolekcja prywatna, USA (nabyty z powyższej kolekcji za pośrednictwem aukcji Sotheby’s, Nowy Jork, 1999);
– kolekcja prywatna, Polska (zakupiony na aukcji Sotheby’s, Nowy Jork, 2019).
Obraz opisany i reprodukowany:
– Jean Kisling, Kisling 1891-1953, vol. III, Paryż, 1995, nr 193, il. s. 166;
– Obraz zostanie zamieszczony w tomie IV i dodatkowo w tomach I, II i III Catalogue Raisonné Mojżesza Kislinga; obecnie w przygotowaniu przez Marc’a Ottavi.
Największą popularnością w twórczości Mojżesza Kislinga, poza pejzażami, cieszą się portrety kobiece. Kobiety były jego wielką pasją, stąd zapewne portrety należą do najbardziej charakterystycznych jego dzieł.
Artysta przedstawiał modelki, eksponując ich piękno – owalne twarze, migdałowe oczy, pukle puszystych włosów, wypracowując w latach 20. osobny styl dla portretu kobiecego i aktu.
Twarze modelek stylizował w tak bardzo charakterystyczny sposób, że nie sposób nie rozpoznać dział Kislinga zaraz po wejściu do pomieszczenia, gdzie są eksponowane. Lubił ukazywać kobiety różnych narodowości i w rozmaitych strojach, wykorzystując różnice w karnacji, barwność i ornament materii, by podkreślić tak istotny dla jego twórczości kolor.
Prezentowany obraz jest doskonałym przykładem tego, jak za pomocą charakterystycznych dla siebie środków artysta buduje ekspresję portretu.
olej, płótno
55,3 x 38,4 cm
sygn. p.g.: Kisling
na odwrocie na górnej listwie krosna pieczęć z numerem 10 P odnoszącym się do rozmiaru podobrazia
Proweniencja:
– kolekcja prywatna, Londyn;
– kolekcja prywatna, Hiszpania;
– kolekcja prywatna, Floryda (nabyty po 1994);
– kolekcja prywatna, USA (nabyty z powyższej kolekcji za pośrednictwem aukcji Sotheby’s, Nowy Jork, 1999);
– kolekcja prywatna, Polska (zakupiony na aukcji Sotheby’s, Nowy Jork, 2019).
Obraz opisany i reprodukowany:
– Jean Kisling, Kisling 1891-1953, vol. III, Paryż, 1995, nr 193, il. s. 166;
– Obraz zostanie zamieszczony w tomie IV i dodatkowo w tomach I, II i III Catalogue Raisonné Mojżesza Kislinga; obecnie w przygotowaniu przez Marc’a Ottavi.
Największą popularnością w twórczości Mojżesza Kislinga, poza pejzażami, cieszą się portrety kobiece. Kobiety były jego wielką pasją, stąd zapewne portrety należą do najbardziej charakterystycznych jego dzieł.
Artysta przedstawiał modelki, eksponując ich piękno – owalne twarze, migdałowe oczy, pukle puszystych włosów, wypracowując w latach 20. osobny styl dla portretu kobiecego i aktu.
Twarze modelek stylizował w tak bardzo charakterystyczny sposób, że nie sposób nie rozpoznać dział Kislinga zaraz po wejściu do pomieszczenia, gdzie są eksponowane. Lubił ukazywać kobiety różnych narodowości i w rozmaitych strojach, wykorzystując różnice w karnacji, barwność i ornament materii, by podkreślić tak istotny dla jego twórczości kolor.
Prezentowany obraz jest doskonałym przykładem tego, jak za pomocą charakterystycznych dla siebie środków artysta buduje ekspresję portretu.