Obraz był reprodukowany w: M. Branicka, W ariergardzie awangardy, Art. & Business nr 9/2003, ss. 26-30.
Roman Sielski naukę malarstwa rozpoczął od Wolnej Akademii Sztuk Pięknych we Lwowie i Państwowej Szkoły Przemysłowej u K. Sichulskiego. Następnie studiował w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych w latach 1922-1927 u J. Mehoffera, J. Pankiewicza i F. Kowarskiego. Do roku 1929 tworzył pod opieką pedagogiczną Pankiewicza w Paryżu. Jego żoną była Margit Reich. Razem współtworzyli grupę Artel. Swoje prace wystawiał Sielski we Lwowie, w Warszawie i w Paryżu. W latach 1947-1976 był wykładowcą w Lwowskim Instytucie Sztuki Stosowanej. Jednak nie ratowało go to przed atakami ideologów sztuki. Spychano jego twórczość w strefę peryferii artystycznych. Dopiero jego malarstwo oceniono w kategorii zjawisk wybitnych w czasach weryfikacji i przewartościowań dokonywanych w latach dziewięćdziesiątych. Malarz w swych obrazach wykazywał dwoistość podejścia do formalnych zagadnień. Z jednej strony tworzył realistycznie, w tradycji postimpresjonistycznej, z drugiej sięgał bardzo omiało do nasyconych kolorów, kładzionych płasko, tworzących syntetyczną kompozycję.
olej, płótno naklejone na tekturę; 69 x 5 x 49,5 cm;
sygnowany po prawej stronie u dołu cyrylicą: Sielskij R.; na odwrocie cyrylic: WKRS - 571 | Sielskij R. nar 1903 | Diwczina na krisli | (iż serii akti) | K | olij 70 x 50; łacińskim alfabetem: R. Sielski | Dziewczyna w fotelu | (z serii Akty) | ol. pł. tekt 70 x 50 | R. Sielski; pieczęć cyrylicą: PROIZWODSTWIENNYJ KOMBINAT | CHUDOŻ(...) SSSR | g. PODOLSK | Chołot (..) na kartonie | GRUNTOWANNYJ | EMULSIJNYM GRUNTOM | Razmier 50 x 70 | Tu (...) | Cena za (..) 2 rub.
Obraz był reprodukowany w: M. Branicka, W ariergardzie awangardy, Art. & Business nr 9/2003, ss. 26-30.
Roman Sielski naukę malarstwa rozpoczął od Wolnej Akademii Sztuk Pięknych we Lwowie i Państwowej Szkoły Przemysłowej u K. Sichulskiego. Następnie studiował w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych w latach 1922-1927 u J. Mehoffera, J. Pankiewicza i F. Kowarskiego. Do roku 1929 tworzył pod opieką pedagogiczną Pankiewicza w Paryżu. Jego żoną była Margit Reich. Razem współtworzyli grupę Artel. Swoje prace wystawiał Sielski we Lwowie, w Warszawie i w Paryżu. W latach 1947-1976 był wykładowcą w Lwowskim Instytucie Sztuki Stosowanej. Jednak nie ratowało go to przed atakami ideologów sztuki. Spychano jego twórczość w strefę peryferii artystycznych. Dopiero jego malarstwo oceniono w kategorii zjawisk wybitnych w czasach weryfikacji i przewartościowań dokonywanych w latach dziewięćdziesiątych. Malarz w swych obrazach wykazywał dwoistość podejścia do formalnych zagadnień. Z jednej strony tworzył realistycznie, w tradycji postimpresjonistycznej, z drugiej sięgał bardzo omiało do nasyconych kolorów, kładzionych płasko, tworzących syntetyczną kompozycję.