Swych ludzi pozbawia on jakichkolwiek wad fizycznych i obmywa z rysów jakiejkolwiek brutalności, jaką życie mogłoby osadzić na ich twarzach i postaciach. Spokój i rozwaga, estetyczne i etyczne hamulce, stojące u podstaw jego transpozycji życia w dekoracyjne zespoły form (...) Cyt. za M. Gerron [w:] Tymon Niesiołowski (1882-1965). Katalog wystawy monograficznej, Toruń 2005, s. 51 Sporo miejsca w malarstwie Niesiołowskiego okresu toruńskiego zajmuje portret. Poza wcześniej wspomnianymi realistycznymi wizerunkami z początku lat pięćdziesiątych, w latach późniejszych przedstawiane postaci artysta poddawał specyficznej stylizacji. (...) modelki mają zwykle uproszczone rysy twarzy, o wrzecionowatym kształcie, sprowadzone do migdałowych oczu i małych ust (...)
M. Gerron [w:] Tymon Niesiołowski (1882-1965). Katalog wystawy monograficznej, Toruń 2005, s. 72
olej, tektura, 49 × 32 cm
Opisywany:
Tymon Niesiołowski (1882-1965). Katalog wystawy monograficznej, Toruń 2005, poz. 576, s. 136
Wystawiany:
Tymon Niesiołowski (1882 - 1965), Muzeum Okręgowe Toruń, październik - grudzień 2005
* Do obiektu zostanie doliczona opłata wynikającą z tzw. droit de suite.
Swych ludzi pozbawia on jakichkolwiek wad fizycznych i obmywa z rysów jakiejkolwiek brutalności, jaką życie mogłoby osadzić na ich twarzach i postaciach. Spokój i rozwaga, estetyczne i etyczne hamulce, stojące u podstaw jego transpozycji życia w dekoracyjne zespoły form (...) Cyt. za M. Gerron [w:] Tymon Niesiołowski (1882-1965). Katalog wystawy monograficznej, Toruń 2005, s. 51 Sporo miejsca w malarstwie Niesiołowskiego okresu toruńskiego zajmuje portret. Poza wcześniej wspomnianymi realistycznymi wizerunkami z początku lat pięćdziesiątych, w latach późniejszych przedstawiane postaci artysta poddawał specyficznej stylizacji. (...) modelki mają zwykle uproszczone rysy twarzy, o wrzecionowatym kształcie, sprowadzone do migdałowych oczu i małych ust (...)
M. Gerron [w:] Tymon Niesiołowski (1882-1965). Katalog wystawy monograficznej, Toruń 2005, s. 72