Dziewczyna w białym fartuszku powstała zapewne w okresie, gdy Fałat powoli odchodził od stosowanego dotąd sposobu malowania akwarelą, który polegał na osiągnięciu efektów malarstwa olejnego (jak np. w sławnym obrazie Popielec, 1881). Artysta stopniowo zaczął stosować bardziej swobodną, rozlewną plamę barwną, uzyskując delikatne tony i płynne kontury. Często pozostawiał także miejsca nie zamalowane wykorzystując naturalny kolor podłoża jako dodatkowy walor barwny.
Akwarela powstała najprawdopodobniej w latach 1886-95, gdy Fałat przebywał w Berlinie jako malarz nadworny cesarza Wilhelma II.
akwarela, papier
38 x 25,7 cm (w świetle passe-partout)
sygn. l.d.: Jul Fałat
Dziewczyna w białym fartuszku powstała zapewne w okresie, gdy Fałat powoli odchodził od stosowanego dotąd sposobu malowania akwarelą, który polegał na osiągnięciu efektów malarstwa olejnego (jak np. w sławnym obrazie Popielec, 1881). Artysta stopniowo zaczął stosować bardziej swobodną, rozlewną plamę barwną, uzyskując delikatne tony i płynne kontury. Często pozostawiał także miejsca nie zamalowane wykorzystując naturalny kolor podłoża jako dodatkowy walor barwny.
Akwarela powstała najprawdopodobniej w latach 1886-95, gdy Fałat przebywał w Berlinie jako malarz nadworny cesarza Wilhelma II.