Feliks Michał Wygrzywalski studiował malarstwo w monachijskiej akademii u L. Hertericha i K. Marra w latach 1893-1898. Potem uzupełniał naukę w Paryżu w Académie Julian. Na kilka lat osiadł w Rzymie. Po powrocie do Lwowa w 1908 roku odbywał jeszcze liczne podróże zagraniczne, między innymi do Włoch. Malował akty, pejzaże, sceny rodzajowe, religijne. Tworzył dekoracje ścienne i teatralne. Z upodobaniem odtwarzał morze, zarówno jako samodzielny motyw pejzażowy, jak też scenki ukazujące pracę rybaków lub rodzajowe ujęcia z życia kurortów i kąpielisk. Często sięgał po tematy ze świata Orientu. Przedstawiał odal iski, sceny rodzajowe z udziałem Arabów, ludzi przy ich zajęciach lub pochłoniętych modlitwą.
olej, tektura; 41 x 34 cm;
sygnowany po lewej stronie u dołu: F. M. Wygrzywalski
Feliks Michał Wygrzywalski studiował malarstwo w monachijskiej akademii u L. Hertericha i K. Marra w latach 1893-1898. Potem uzupełniał naukę w Paryżu w Académie Julian. Na kilka lat osiadł w Rzymie. Po powrocie do Lwowa w 1908 roku odbywał jeszcze liczne podróże zagraniczne, między innymi do Włoch. Malował akty, pejzaże, sceny rodzajowe, religijne. Tworzył dekoracje ścienne i teatralne. Z upodobaniem odtwarzał morze, zarówno jako samodzielny motyw pejzażowy, jak też scenki ukazujące pracę rybaków lub rodzajowe ujęcia z życia kurortów i kąpielisk. Często sięgał po tematy ze świata Orientu. Przedstawiał odal iski, sceny rodzajowe z udziałem Arabów, ludzi przy ich zajęciach lub pochłoniętych modlitwą.