Świat widzialny czy wyobrażalny jest tylko pretekstem dla mnie do stworzenia obrazu. Elementy biorę ze świata mnie otaczającego, wiążę je w całość nie na zasadzie ich przedmiotowych właściwości, ale raczej jako czystą konstrukcję. Przedmioty i kształty ludzkie mogą być dowolnie deformowane jeśli wymaga tego ekspresja kompozycji. Nie zawsze zdaję sobie sprawę, jak ma wyglądać moja praca w ostatecznym stadium. Raz mam wyraźną wizję, nawet do najdrobniejszego szczegółu. Czasem udaje mi się to osiągnąć, a w innym wypadku zmieniam i przeinaczam. Obraz dla mnie musi być zamkniętą całością sam w sobie, czy linearnie traktowany, czy światłocieniowo. Kompozycja musi być zwarta,a założenie dekoracyjne - Tymon Niesiołowski - wypowiedź artysty z 14 II 1957 [w:] Współcześnie malarze polscy, red. S. Samborski,H.Stażewski,M.Włodarski, L.Grabowski,Warszawa 1957, str. 12

57
Tymon NIESIOŁOWSKI (1882 - 1965)

Dziewczyna o czarnych włosach, okres toruński (1945-1965)

olej, płótno, 73 × 60 cm
sygn. l. d.: Tymon
na krośnie nalepka z napisem: Tymon Niesiołowski/Dziewczyna o czarnych włosach/73 × 60

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Świat widzialny czy wyobrażalny jest tylko pretekstem dla mnie do stworzenia obrazu. Elementy biorę ze świata mnie otaczającego, wiążę je w całość nie na zasadzie ich przedmiotowych właściwości, ale raczej jako czystą konstrukcję. Przedmioty i kształty ludzkie mogą być dowolnie deformowane jeśli wymaga tego ekspresja kompozycji. Nie zawsze zdaję sobie sprawę, jak ma wyglądać moja praca w ostatecznym stadium. Raz mam wyraźną wizję, nawet do najdrobniejszego szczegółu. Czasem udaje mi się to osiągnąć, a w innym wypadku zmieniam i przeinaczam. Obraz dla mnie musi być zamkniętą całością sam w sobie, czy linearnie traktowany, czy światłocieniowo. Kompozycja musi być zwarta,a założenie dekoracyjne - Tymon Niesiołowski - wypowiedź artysty z 14 II 1957 [w:] Współcześnie malarze polscy, red. S. Samborski,H.Stażewski,M.Włodarski, L.Grabowski,Warszawa 1957, str. 12