Kazimierz Mikulski studiował malarstwo w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych, potem w Kunsgewerbeschule. Członek Grupy Młodych Plastyków, a od 1957 r. Grupy Krakowskiej. Był nie tylko malarzem i rysownikiem, ale również poetą, aktorem i scenografem (1948-1979 związany jako kierownik plastyczny zPaństwowym Teatrem Lalki iMaski Groteska wKrakowie). Udzielał się aktorsko w okupacyjnym teatrze T. Kantora, potem w Cricot 2. Brał udział w Wystawach Sztuki Nowoczesnej (1948, 1957, 1959). Znany jako "Balzak" (stąd litera "B", "Balzak", "KMB", czy "MB" w sygnaturach niektórych jego obrazów), był Mikulski barwną i ważną postacią w krakowskim środowisku.

Twórczość artysty należy do nurtu malarstwa metaforycznego, inspirowanego surrealizmem. W jego zagadkowych kompozycjach powracają motywy smukłych, nagich dziewcząt, twarzy o zamyślonych, dużych oczach, ptaków, motyli, traw, czy kwiatów. Melancholijny ton tych nierzeczywistych scen podkreśla płaskość plamy barwnej, precyzja rysunku i wyważona kolorystyka.

0
Kazimierz MIKULSKI (1918-1998)

DZIEWCZYNA I MOTYL

1957 r.
Olej na desce 53 x 39,5 cm
Sygnowany i datowany p.d. "MB 57"

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Kazimierz Mikulski studiował malarstwo w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych, potem w Kunsgewerbeschule. Członek Grupy Młodych Plastyków, a od 1957 r. Grupy Krakowskiej. Był nie tylko malarzem i rysownikiem, ale również poetą, aktorem i scenografem (1948-1979 związany jako kierownik plastyczny zPaństwowym Teatrem Lalki iMaski Groteska wKrakowie). Udzielał się aktorsko w okupacyjnym teatrze T. Kantora, potem w Cricot 2. Brał udział w Wystawach Sztuki Nowoczesnej (1948, 1957, 1959). Znany jako "Balzak" (stąd litera "B", "Balzak", "KMB", czy "MB" w sygnaturach niektórych jego obrazów), był Mikulski barwną i ważną postacią w krakowskim środowisku.

Twórczość artysty należy do nurtu malarstwa metaforycznego, inspirowanego surrealizmem. W jego zagadkowych kompozycjach powracają motywy smukłych, nagich dziewcząt, twarzy o zamyślonych, dużych oczach, ptaków, motyli, traw, czy kwiatów. Melancholijny ton tych nierzeczywistych scen podkreśla płaskość plamy barwnej, precyzja rysunku i wyważona kolorystyka.