Malarz mieszkający w Łodzi, tworzący w technice olejnej i akwareli. Studiował w ASP w Krakowie u W. Weissa (1913-1914) oraz w Wiedniu. Malował portrety
(m.in. Portret Gretki, Filozof, Autoportret, Portret żony, Dziewczyna z jabłkiem, Stara Żydówka), pejzaże, martwe natury i kompozycje rodzajowe. Był członkiem ugrupowań artystycznych "Jednoróg" i "Start", z którymi kilkakrotnie wystawiał. Swoje prace przezentował też m.in. na Wystawie Sztuki Żydowskiej w Łodzi (1921) i Salonie Wiosennym Żydowskiego Towarzystwa Krzewienia Sztuk Pięknych w Warszawie (1928). Obrazy m.in. w zbiorach Muzeum Żydowskiego Instytutu Historycznego w Warszawie.
"[...] wartości kolorystyczne obrazów o przewadze ciemniejszych lokalnych tonów brunatno-czerwonych, zieleni i błękitu, uproszczenia i stylizacja form masywnych i przestrzennie potraktowanych łączyły artystę z malarską estetyką krakowskiego Cechu Artystów Plastyków ÇJednorógĦ" (J. Malinowski, Malarstwo i rzeźba Żydów polskich w XIX i XX wieku, Warszawa 2000, s. 293).

91
Sacha (Samuel) FINKELSTEIN (1890 - 1942)

DZIEWCZYNA

olej na płótnie dublowanym,
56,5 x 46,5 cm,
sygn. l.d. "SamFinkelstein"
Wystawiany na 39. aukcji Domu Aukcyjnego UNICUM 20. czerwca 1993 r. - w katalogu poz. 12 (tamże reprodukcja).

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Malarz mieszkający w Łodzi, tworzący w technice olejnej i akwareli. Studiował w ASP w Krakowie u W. Weissa (1913-1914) oraz w Wiedniu. Malował portrety
(m.in. Portret Gretki, Filozof, Autoportret, Portret żony, Dziewczyna z jabłkiem, Stara Żydówka), pejzaże, martwe natury i kompozycje rodzajowe. Był członkiem ugrupowań artystycznych "Jednoróg" i "Start", z którymi kilkakrotnie wystawiał. Swoje prace przezentował też m.in. na Wystawie Sztuki Żydowskiej w Łodzi (1921) i Salonie Wiosennym Żydowskiego Towarzystwa Krzewienia Sztuk Pięknych w Warszawie (1928). Obrazy m.in. w zbiorach Muzeum Żydowskiego Instytutu Historycznego w Warszawie.
"[...] wartości kolorystyczne obrazów o przewadze ciemniejszych lokalnych tonów brunatno-czerwonych, zieleni i błękitu, uproszczenia i stylizacja form masywnych i przestrzennie potraktowanych łączyły artystę z malarską estetyką krakowskiego Cechu Artystów Plastyków ÇJednorógĦ" (J. Malinowski, Malarstwo i rzeźba Żydów polskich w XIX i XX wieku, Warszawa 2000, s. 293).