Pochodził z czesko-polskiej rodziny, określił się Czechem z urodzenia, Polakiem z wyboru. Związany ze szkołą krakowską, studiował najpierw u Jacka Malczewskiego (można dostrzec wyraźny wpływ mistrza choćby na kompozycję Hofmana) a potem u Leona Wyczółkowskiego ukształtowały jego styl. W latach 1899-1902 studiował w Ecole des Beaux Arts w Paryżu u J. L. Gerome`a. Dwuletni pobyt w Paryżu (1899-1901) i odbyte tam studia wzbogaciły jego warsztat, ale nie zmieniły sposobu odczuwania. Był założycielem grup artystycznych: Grupa Pięciu (1905), Grupa Zero (1908). Od 1911 roku był członkiem Towarzystwa Artystów Polskich Sztuka. Malował fantastyczno-symboliczne kompozycje z motywami ludowymi, sceny rodzajowe i pejzaże. Był znakomitym portrecistą.
W charakterystycznej dla Hofmana kompozycji dużego zbliżenia postaci na pierwszym planie namalowane zostały dwie dziewczynki, przyglądające się schwytanemu w dłonie ptaszkowi. Dziewczęta wpięte mają we włosy kwiaty. Jedna z nich, po prawej stronie obrazu w jasnych blond włosach wpatruje się z zaciekawieniem w główkę ptaka. Towarzyszka w ciemnych wielkimi zasmuconymi oczyma spogląda w przestrzeń obok, zamyślona i nieobecna.
Olej, tektura; 33 x 48,5 cm
Sygnowany l. g.: Wastimil Hofmann 1925
Na odwrocie 2 nalepki: Miejska Galeria Sztuki w Łodzi|
Autor Vlastimil Hofmann | Rodzaj pracy Olejny|
Nazwa Dziewczęta z muchołówką | nr katalogu 2051|
data przyjęcia 4. XI. 25, Związek Polskich Artystów Plastyków w Krakowie, Plac św. Ducha 1. "Dom Artystów"|
data przyjęcia 12 |IX 1925| Autor Wlastimil Hofmann|
Tytuł Dziewczęta z Muchołówką |Rodzaj olej| Nr 14
Pochodził z czesko-polskiej rodziny, określił się Czechem z urodzenia, Polakiem z wyboru. Związany ze szkołą krakowską, studiował najpierw u Jacka Malczewskiego (można dostrzec wyraźny wpływ mistrza choćby na kompozycję Hofmana) a potem u Leona Wyczółkowskiego ukształtowały jego styl. W latach 1899-1902 studiował w Ecole des Beaux Arts w Paryżu u J. L. Gerome`a. Dwuletni pobyt w Paryżu (1899-1901) i odbyte tam studia wzbogaciły jego warsztat, ale nie zmieniły sposobu odczuwania. Był założycielem grup artystycznych: Grupa Pięciu (1905), Grupa Zero (1908). Od 1911 roku był członkiem Towarzystwa Artystów Polskich Sztuka. Malował fantastyczno-symboliczne kompozycje z motywami ludowymi, sceny rodzajowe i pejzaże. Był znakomitym portrecistą.
W charakterystycznej dla Hofmana kompozycji dużego zbliżenia postaci na pierwszym planie namalowane zostały dwie dziewczynki, przyglądające się schwytanemu w dłonie ptaszkowi. Dziewczęta wpięte mają we włosy kwiaty. Jedna z nich, po prawej stronie obrazu w jasnych blond włosach wpatruje się z zaciekawieniem w główkę ptaka. Towarzyszka w ciemnych wielkimi zasmuconymi oczyma spogląda w przestrzeń obok, zamyślona i nieobecna.