W latach 90-tych XIX wieku wzrosło zainteresowanie i zafascynowanie życiem wsi polskiej. Zwłaszcza w środowisku krakowskim, gdzie upatrywano możliwość odrodzenia narodowego poprzez czerpanie z przetrwałych w ludzie polskim sił moralnych i fizycznych. To propagowanie idei "ludowości" znalazło także odbicie w tematyce obrazów wielu malarzy. Wieś polska, jej obrzędy, typy ludowe, praca na polu i w obejściu pojawiały się, a niekiedy dominowały w twórczości artystów by wymienić tu tylko przykładowo Włodzimierza Przerwę-Tetmajera czy Wincentego Wodzinowskiego.
Prezentowany obraz dwóch młodych dziewcząt w podkrakowskich strojach ludowych, dobrze wpisuje się w ten nurt ludowych tematów końca XIX i początku XX wieku.
W latach 90-tych XIX wieku wzrosło zainteresowanie i zafascynowanie życiem wsi polskiej. Zwłaszcza w środowisku krakowskim, gdzie upatrywano możliwość odrodzenia narodowego poprzez czerpanie z przetrwałych w ludzie polskim sił moralnych i fizycznych. To propagowanie idei "ludowości" znalazło także odbicie w tematyce obrazów wielu malarzy. Wieś polska, jej obrzędy, typy ludowe, praca na polu i w obejściu pojawiały się, a niekiedy dominowały w twórczości artystów by wymienić tu tylko przykładowo Włodzimierza Przerwę-Tetmajera czy Wincentego Wodzinowskiego.
Prezentowany obraz dwóch młodych dziewcząt w podkrakowskich strojach ludowych, dobrze wpisuje się w ten nurt ludowych tematów końca XIX i początku XX wieku.