- Le Punch
akwatinta, papier żeberkowy ze znakiem wodnym, 21 x 17,5 cm (odcisk płyty)
sygn. na płycie l.d.: Apoux.

- Le Papillon
akwatinta, papier żeberkowy ze znakiem wodnym, 21 x 18 cm (odcisk płyty)
sygn. na płycie l.d.: Apoux.

- Le Vampire
akwatinta, papier żeberkowy ze znakiem wodnym, 20,7 x 17,5 cm (odcisk płyty)
sygn. na płycie p.d.: Apoux.

- Le Baiser
akwatinta, papier żeberkowy ze znakiem wodnym, 20,8 x 18,3 cm (odcisk płyty)
sygn. na płycie p.d.: Apoux.

- Le Tourbillon
akwatinta, papier żeberkowy ze znakiem wodnym, 21 x 18 cm (odcisk płyty)
sygn. na płycie p.d.: Apoux.

- Un Drame
akwatinta, papier żeberkowy ze znakiem wodnym, 21,5 x 17,8 cm (odcisk płyty)
sygn. na płycie p.d.: Apoux.

- Absinthe
akwatinta, papier żeberkowy ze znakiem wodnym, 21,3 x 18,5 cm (odcisk płyty)
sygn. na płycie p.d.: Apoux.

- Błyskawica
akwatinta, papier żeberkowy ze znakiem wodnym, 21,2 x 18,1 cm (odcisk płyty)
sygn. na płycie l.d.: Apoux.

- Les Giboulees
akwatinta, papier żeberkowy ze znakiem wodnym, 20,5 x 18 cm (odcisk płyty)
sygn. na płycie p.d.: Apoux.

- Au Houlin Galant
akwatinta, papier żeberkowy ze znakiem wodnym, 21 x 18,3 (odcisk płyty)
sygn. na płycie p.d.: Apoux.


Joseph Apoux (Le Blanc 1846 , Le Kremlin-Bicêtre 1910), francuski artysta, malarz i rytownik, działający przede wszystkim w latach 1800-1900, jest szczególnie znany ze swoich rycin aktów kobiecych z wyraźnym tłem seksualnym, które ujawniają pewne pochodzenie od Féliciena Ropsa, rytownika, który utorował drogę temu transgresyjnemu gatunkowi wśród dekadenckich pisarzy. Pornograficzny "alfabet" Apoux, jego najbardziej znane wówczas dzieło, został ocenzurowany przez duchowieństwo, ponieważ uznano go za nieprzyzwoity. Apoux brał udział w Exposition Internationale de Blanc et Noir w 1886 roku. Jego prace, wysoko cenione przez pewien krąg koneserów sztuki, uznających go za grzesznego i wysoce wyrafinowanego w czasach nowożytnych, były trzymane w tajemnicy przez kolekcjonerów i zyskały rozgłos dopiero w okolicach lat 60. wraz z rewolucją seksualną.

40
Joseph APOUX (1846 Le Blanc - 1910 Le Kremlin-Bicêtre)

DZIEWCZETA MĄDRE I GŁUPIE, ok. 1900

akwatinta, papier, 21,0 x 18,0cm -
10 akwatint z teki "Les Vierges Sages et folles" wydanego w 125 egzemplarzach przez paryskie wydawnictwo Rene Pincebourd ok. 1900 r.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

- Le Punch
akwatinta, papier żeberkowy ze znakiem wodnym, 21 x 17,5 cm (odcisk płyty)
sygn. na płycie l.d.: Apoux.

- Le Papillon
akwatinta, papier żeberkowy ze znakiem wodnym, 21 x 18 cm (odcisk płyty)
sygn. na płycie l.d.: Apoux.

- Le Vampire
akwatinta, papier żeberkowy ze znakiem wodnym, 20,7 x 17,5 cm (odcisk płyty)
sygn. na płycie p.d.: Apoux.

- Le Baiser
akwatinta, papier żeberkowy ze znakiem wodnym, 20,8 x 18,3 cm (odcisk płyty)
sygn. na płycie p.d.: Apoux.

- Le Tourbillon
akwatinta, papier żeberkowy ze znakiem wodnym, 21 x 18 cm (odcisk płyty)
sygn. na płycie p.d.: Apoux.

- Un Drame
akwatinta, papier żeberkowy ze znakiem wodnym, 21,5 x 17,8 cm (odcisk płyty)
sygn. na płycie p.d.: Apoux.

- Absinthe
akwatinta, papier żeberkowy ze znakiem wodnym, 21,3 x 18,5 cm (odcisk płyty)
sygn. na płycie p.d.: Apoux.

- Błyskawica
akwatinta, papier żeberkowy ze znakiem wodnym, 21,2 x 18,1 cm (odcisk płyty)
sygn. na płycie l.d.: Apoux.

- Les Giboulees
akwatinta, papier żeberkowy ze znakiem wodnym, 20,5 x 18 cm (odcisk płyty)
sygn. na płycie p.d.: Apoux.

- Au Houlin Galant
akwatinta, papier żeberkowy ze znakiem wodnym, 21 x 18,3 (odcisk płyty)
sygn. na płycie p.d.: Apoux.


Joseph Apoux (Le Blanc 1846 , Le Kremlin-Bicêtre 1910), francuski artysta, malarz i rytownik, działający przede wszystkim w latach 1800-1900, jest szczególnie znany ze swoich rycin aktów kobiecych z wyraźnym tłem seksualnym, które ujawniają pewne pochodzenie od Féliciena Ropsa, rytownika, który utorował drogę temu transgresyjnemu gatunkowi wśród dekadenckich pisarzy. Pornograficzny "alfabet" Apoux, jego najbardziej znane wówczas dzieło, został ocenzurowany przez duchowieństwo, ponieważ uznano go za nieprzyzwoity. Apoux brał udział w Exposition Internationale de Blanc et Noir w 1886 roku. Jego prace, wysoko cenione przez pewien krąg koneserów sztuki, uznających go za grzesznego i wysoce wyrafinowanego w czasach nowożytnych, były trzymane w tajemnicy przez kolekcjonerów i zyskały rozgłos dopiero w okolicach lat 60. wraz z rewolucją seksualną.