W latach 1980–1985 artysta studiował w warszawskiej ASP, m.in. w pracowniach R. Winiarskiego i R. Ziemskiego. Wraz z artystami P. Kowalewskim, R. Grzybem i J. Modzelewskim, założył „Gruppę”. Ci niezależni artyści, działając na przełomie l. 80. i 90., organizowali akcje wspólnego malowania, manifestując swoje niezadowolenie wobec rzeczywistości. Pawlak redagował pismo „Oj dobrze już”. W 1983 r. tworzy dwa cykle: „Świnie” i „Muchy”. W twórczości Pawlaka istotne są inspiracje twórczością K. Malewicza oraz W. Strzemińskiego. Od dłuższego czasu powstaje cykl „Dzienniki”, w którym istotą jest upływający czas i refleksja, jaka towarzyszy człowiekowi na temat sztuki i życia.
olej, płótno, 150 x 110 cm
sygnowany i opisany na odwrociu: WŁODZIMIERZ PAWLAK | DZIENNIK NR 58 | 150 X 110 | 1995
W latach 1980–1985 artysta studiował w warszawskiej ASP, m.in. w pracowniach R. Winiarskiego i R. Ziemskiego. Wraz z artystami P. Kowalewskim, R. Grzybem i J. Modzelewskim, założył „Gruppę”. Ci niezależni artyści, działając na przełomie l. 80. i 90., organizowali akcje wspólnego malowania, manifestując swoje niezadowolenie wobec rzeczywistości. Pawlak redagował pismo „Oj dobrze już”. W 1983 r. tworzy dwa cykle: „Świnie” i „Muchy”. W twórczości Pawlaka istotne są inspiracje twórczością K. Malewicza oraz W. Strzemińskiego. Od dłuższego czasu powstaje cykl „Dzienniki”, w którym istotą jest upływający czas i refleksja, jaka towarzyszy człowiekowi na temat sztuki i życia.