Malarz, uczeń krakowskiej ASP w pracowniach Cynka, Stanisławskiego, Wyczółkowskiego i Malczewskiego. Studia kontynuował w Paryżu w Académie des Beaux Art oraz w Wiedniu. Mieszkał w Pradze, Paryżu i od 1920 w Krakowie. Lata II wojny spędził m.in. w Palestynie. Był członkiem wiedeńskiej Secesji, czeskiego Towarzystwa Artystów "Manes", Towarzystwa Artystów Polskich "Sztuka". W swoim malarstwie wyraźnie inspirował się twórczością Malczewskiego. Jego prace to najczęściej umieszczone w polskim pejzażu sceny religijne, kompozycje symboliczne z motywami ludowymi, portrety.
olej, płótno, 59,5 x 40 cm
sygn. p.d.: Wlastimil Hofmann 1928.
Na odwrocie drukowana naklejka TPSP w Poznaniu wypełniona atramentem: "Reg. Obrazów numer bieżący 418 / Nazwisko artysty Hofmann Vlastmil / Tytuł obrazu (dzieła) Dziecięca skarga / ol.", oraz naklejka pismem maszynowym nieokreślonej galerii: Nr. 35. / Wlastimil Hofmann / "Dziecięca skarga". Na krosnach pieczęcie składu materiałów malarskich R. Aleksandrowicz. Karton z dedykacją z okazji ukończenia pracy zawodowej, Katowice, 31 marca 1962.
Malarz, uczeń krakowskiej ASP w pracowniach Cynka, Stanisławskiego, Wyczółkowskiego i Malczewskiego. Studia kontynuował w Paryżu w Académie des Beaux Art oraz w Wiedniu. Mieszkał w Pradze, Paryżu i od 1920 w Krakowie. Lata II wojny spędził m.in. w Palestynie. Był członkiem wiedeńskiej Secesji, czeskiego Towarzystwa Artystów "Manes", Towarzystwa Artystów Polskich "Sztuka". W swoim malarstwie wyraźnie inspirował się twórczością Malczewskiego. Jego prace to najczęściej umieszczone w polskim pejzażu sceny religijne, kompozycje symboliczne z motywami ludowymi, portrety.