[opinia Iwony Danielewicz]
Za opinią: "Max Fabian był niemieckim portrecistą i malarzem scen rodzajowych. Studiował w Berlinie i tam spędził większość swego życia. Od 1898 r. brał czynny udział w życiu artystycznym Berlina, regularnie wystawiał na corocznych, dużych prezentacjach sztuki, nie tylko w rodzinnym mieście, ale też w Monachium, Dreźnie, Düsseldorfie. Twórczość artysty odznacza się bogactwem tematyki i zaangażowaniem społecznym. Początkowe dzieła powstały pod wpływem realistycznych koncepcji, wskazują też na znajomość aktualnych prądów artystycznych, jak postimpresjonizm i późny akademizm. Z czasem twórczość Fabiana zaczyna ewoluować w kierunku ekspresjonizmu. Wydaje się, że znaczący wpływ na jego artystyczne zainteresowania, miały dzieła Maxa Liebermanna, wybitnego, niemieckiego malarza, również związanego z Berliniem.
Dzieci z kozą przynależą do grupy dzieł ukazujących biedę proletariatu miejskiego i wiejskiego, zapomnianego, żyjącego z dala od większych miast. (...) Obraz powstał prawdopodobnie około 1900 r. i nawiązuje do kompozycji "Na uboczu" zaprezentowanej w 1901 r. na Grosse Berliner Konstaustellung.
Olej, płótno; 52 x 37 cm
Sygnowany p. d: M. Fabian
[opinia Iwony Danielewicz]
Za opinią: "Max Fabian był niemieckim portrecistą i malarzem scen rodzajowych. Studiował w Berlinie i tam spędził większość swego życia. Od 1898 r. brał czynny udział w życiu artystycznym Berlina, regularnie wystawiał na corocznych, dużych prezentacjach sztuki, nie tylko w rodzinnym mieście, ale też w Monachium, Dreźnie, Düsseldorfie. Twórczość artysty odznacza się bogactwem tematyki i zaangażowaniem społecznym. Początkowe dzieła powstały pod wpływem realistycznych koncepcji, wskazują też na znajomość aktualnych prądów artystycznych, jak postimpresjonizm i późny akademizm. Z czasem twórczość Fabiana zaczyna ewoluować w kierunku ekspresjonizmu. Wydaje się, że znaczący wpływ na jego artystyczne zainteresowania, miały dzieła Maxa Liebermanna, wybitnego, niemieckiego malarza, również związanego z Berliniem.
Dzieci z kozą przynależą do grupy dzieł ukazujących biedę proletariatu miejskiego i wiejskiego, zapomnianego, żyjącego z dala od większych miast. (...) Obraz powstał prawdopodobnie około 1900 r. i nawiązuje do kompozycji "Na uboczu" zaprezentowanej w 1901 r. na Grosse Berliner Konstaustellung.