Litografia jest czwartą z cyklu dziesięciu grafik z cyklu Croquis pris au théatre publikowanego w satyrycznym dzienniku Le Charivari między 30 stycznia 1864 a 12 czerwca 1865. Ukazała się 27 lutego 1864 r. Daumier dostarczał wydawcom grafik bez podpisów, a te dodawano już poza nim. Niektóre z kompozycji są znane w kilku wariantach, z różnymi podpisami. Zachowane wersje avant la lettre to duża rzadkość. Delteil IX, 3264.ii, Hazard & Delteil 1572.ii.

Daumier, satyryk i karykaturzysta najbardziej znany z litografii regularnie publikowanych w prasie, był także rzeźbiarzem (cykl popiersiowych studiów postaci z establishmentu wystawiony w witrynie "La Caricature") i malarzem. Debiutował jako karykaturzysta polityczny w czasach monarchii lipcowej. Jego La Rue Transonain antycypowała realistyczny prąd w malarstwie, a liczne cykle grafik ukazywały w krzywym zwierciadle ówczesne obyczaje i porządek społeczny. Ceniony przez Delacroix, Baudelaire'a i Degasa.

47
Honoré DAUMIER (1808-1879)

DYSKUSJA LITERACKA NA DRUGIM BALKONIE Z SERII SZKICE ZROBIONE W TEATRZE

Litografia, papier. Wym. 24 x 22,5 cm, papier 30,3 x 27,4 cm. Sygn. l.d. na płycie monogramem: h. D., p.d. numer kamienia: 9. Na rewersie opisany ołówkiem (przez kolekcjonera?): Honoré Daumier; zachowany fragment dawnego, nieścisłego opisu kolekcjonerskiego piórem: Honoré Daumier/ Litografia/"Une discussion lineraire a la deuxieme galerie"/ Croquis pris au theatre/ nr. 3./ La Charivari 23 III 1864. Rzadka odbitka bez napisów. Stan zachowania: zżółknięcie papieru w świetle passe-partout, dawne reparacje widoczne na rewersie.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Litografia jest czwartą z cyklu dziesięciu grafik z cyklu Croquis pris au théatre publikowanego w satyrycznym dzienniku Le Charivari między 30 stycznia 1864 a 12 czerwca 1865. Ukazała się 27 lutego 1864 r. Daumier dostarczał wydawcom grafik bez podpisów, a te dodawano już poza nim. Niektóre z kompozycji są znane w kilku wariantach, z różnymi podpisami. Zachowane wersje avant la lettre to duża rzadkość. Delteil IX, 3264.ii, Hazard & Delteil 1572.ii.

Daumier, satyryk i karykaturzysta najbardziej znany z litografii regularnie publikowanych w prasie, był także rzeźbiarzem (cykl popiersiowych studiów postaci z establishmentu wystawiony w witrynie "La Caricature") i malarzem. Debiutował jako karykaturzysta polityczny w czasach monarchii lipcowej. Jego La Rue Transonain antycypowała realistyczny prąd w malarstwie, a liczne cykle grafik ukazywały w krzywym zwierciadle ówczesne obyczaje i porządek społeczny. Ceniony przez Delacroix, Baudelaire'a i Degasa.