Pochodzenie:
Obraz został zakupiony w 1990 r. w Paryżu do Muzeum Sztuki Europejskiej w Osace w Japonii.
Następnie, po zamknięciu muzeum, w prywatnej kolekcji w Azji.
Obraz reprodukowany:
– strona internetowa Dmochowski Gallery Net (Wirtualne muzeum).
Podobieństwo, czasem bardzo odległe, do rzeczywistości wskazuje na niewątpliwie senną proweniencję tej sztuki. To właśnie we śnie widzimy świat zniekształcony – ale dla nas wówczas całkiem naturalny. To we śnie nasze dłonie, mające niewątpliwie po pięć palców, splatają się z palcami czterdziestokrotnymi. [...] Beksiński, oczywiście godzi się z senną właśnie interpretacją swojej sztuki, choć przecież wizje pojawiają się zazwyczaj na jawie, w biały dzień. [...] Malowanie wizji – oto program artystyczny.
Tadeusz Nyczek, Zdzisław Beksiński, Arkady, Warszawa 1989, s. 15
olej, płyta pilśniowa
92 x 88 cm
sygn. na odwrocie na płycie śr.: DY | BEKSIŃSKI
u góry czarną kredką: DY oraz stempel wywozowy
* do wylicytowanej ceny doliczona zostanie opłata dodatkowa (podatek graniczny) w wys. 8 % wylicytowanej kwoty
Pochodzenie:
Obraz został zakupiony w 1990 r. w Paryżu do Muzeum Sztuki Europejskiej w Osace w Japonii.
Następnie, po zamknięciu muzeum, w prywatnej kolekcji w Azji.
Obraz reprodukowany:
– strona internetowa Dmochowski Gallery Net (Wirtualne muzeum).
Podobieństwo, czasem bardzo odległe, do rzeczywistości wskazuje na niewątpliwie senną proweniencję tej sztuki. To właśnie we śnie widzimy świat zniekształcony – ale dla nas wówczas całkiem naturalny. To we śnie nasze dłonie, mające niewątpliwie po pięć palców, splatają się z palcami czterdziestokrotnymi. [...] Beksiński, oczywiście godzi się z senną właśnie interpretacją swojej sztuki, choć przecież wizje pojawiają się zazwyczaj na jawie, w biały dzień. [...] Malowanie wizji – oto program artystyczny.
Tadeusz Nyczek, Zdzisław Beksiński, Arkady, Warszawa 1989, s. 15