Zbójna Góra obecnie częścią warszawskiej dzielnicy Wawer. Dawnymi czasy mówiono o pewnym grasującym w tych okolicach karczmarzu, który mamiąc swoich klientów mocnymi trunkami pozbawiał ich życia a ciała tych nieszczęśników ukrywał w lasach. Od tych właśnie zdarzeń wzięła nazwę Zbójna Góra

Malarz polski. Rozpoczął naukę rysunku w Klasie Rysunkowej pod kierunkiem W. Gersona i J. Kauzika w latach 1891 - 93. Studia artystyczne uzupełniał w Szkole Sztuk Pięknych w Krakowie w pracowniach W. Łuszczkiewicza i A. Dauna. Studiował również w Paryżu, w szkole Viti pod kierunkiem R. Collina. Odbył liczne podróże artystyczne do Wiednia, Petersburga, Berlina, Drezna, Monachium, Wenecji, Florencji, Rzymu. Po zakończeniu studiów na stałe osiadł w Warszawie. W latach 1904 - 1914 współpracował jako rysownik z Tygodnikiem Ilustrowanym. Malował sceny o wymowie symbolicznej, portrety, pejzaże i motywy rodzajowe. W portretach zawsze starał się o wydobycie ekspresji, koncentrując zainteresowanie zwłaszcza na oczach modela.

047
Zygmunt BADOWSKI (1875 Warszawa - 1959 Warszawa)

DWOREK W ZBÓJNEJ GÓRZE, 1948

Olej, tektura; 25,5 x 37 cm
Sygnowany l.d.: Zygmunt Badowski 94 / Zygmunt Badowski; p.d.: Zbója Góra 48
Na odwrocie stempel: III Wystawa prac Polskich Artystów Niezależnych w Warszawie

Zobacz katalog

OSTOYA

237 Aukcja. Sztuka dawna, antyki, sztuka współczesna

16.11.2024

17:00

Niesprzedane
Cena wywoławcza: 2 000 zł
Estymacja: 2 500 - 3 000 zł
Opłaty dodatkowe: droit de suite

Zbójna Góra obecnie częścią warszawskiej dzielnicy Wawer. Dawnymi czasy mówiono o pewnym grasującym w tych okolicach karczmarzu, który mamiąc swoich klientów mocnymi trunkami pozbawiał ich życia a ciała tych nieszczęśników ukrywał w lasach. Od tych właśnie zdarzeń wzięła nazwę Zbójna Góra

Malarz polski. Rozpoczął naukę rysunku w Klasie Rysunkowej pod kierunkiem W. Gersona i J. Kauzika w latach 1891 - 93. Studia artystyczne uzupełniał w Szkole Sztuk Pięknych w Krakowie w pracowniach W. Łuszczkiewicza i A. Dauna. Studiował również w Paryżu, w szkole Viti pod kierunkiem R. Collina. Odbył liczne podróże artystyczne do Wiednia, Petersburga, Berlina, Drezna, Monachium, Wenecji, Florencji, Rzymu. Po zakończeniu studiów na stałe osiadł w Warszawie. W latach 1904 - 1914 współpracował jako rysownik z Tygodnikiem Ilustrowanym. Malował sceny o wymowie symbolicznej, portrety, pejzaże i motywy rodzajowe. W portretach zawsze starał się o wydobycie ekspresji, koncentrując zainteresowanie zwłaszcza na oczach modela.