Jan Dobkowski studiował w latach 1962-1968 na Wydziale Malarstwa warszawskiej ASP pod kierunkiem prof. Juliusza Studnickiego i Jana Cybisa. W 1966, utworzył duet artystyczny z Jerzym (Jurry) Zielińskim o nazwie Neo-Neo-Neo. Wystawiali wspólnie do 1970. W 1968 powstały pierwsze zielono-czerwone obrazy Dobkowskiego (używającego w tym czasie pseudonimu Dobson). W pracach tych, operujących giętkimi, falistymi liniami, w których upatrywano wpływów secesji, artysta używał sposobów rodem z op-artu dla wywołania złudzeń optycznych. Równolegle tworzył też formy z płyt i folii do montowania w przestrzeni. Wyraźną zmianę nastroju i wymowy jego prac przyniósł początek lat 80-tych. Monochromatyczne, ciemne płótna znaczył wtedy nikłymi, wiotkimi liniami rysunku. Najczęstszym motywem były patriotyczne i religijne symbole, dopowiadane tytułami nawiązującymi do realiów czasu. Kolejna radykalna zmiana nastąpiła ok. 1990. Symbolicznym zwiastunem nowego okresu stał się olbrzymi, radosny, eksplodujący bogactwem barw, kształtów i ruchu obraz ...a życie sobie płynie... Równolegle z malarstwem Dobkowski pracuje nad rysunkiem, będącym bardzo ważnym dopełnieniem jego twórczości.
Olej, płótno; 38 x 55 cm
Sygnowany p.d.: JAN DOBKOWSKI; na odwrocie szkice i napis: ANDRZEJOWI PARTUMOWI DWE STRON DUSZY | OSIEKI NAJWAŻNIEJSZE | JAN DOBKOWSKI
Prac powstała na słynnym Międzynarodowym Spotkaniu Artystów, Naukowców i Teoretyków Sztuki w Osiekach i jest dedykowana Andrzejowi Partumowi.
Jan Dobkowski studiował w latach 1962-1968 na Wydziale Malarstwa warszawskiej ASP pod kierunkiem prof. Juliusza Studnickiego i Jana Cybisa. W 1966, utworzył duet artystyczny z Jerzym (Jurry) Zielińskim o nazwie Neo-Neo-Neo. Wystawiali wspólnie do 1970. W 1968 powstały pierwsze zielono-czerwone obrazy Dobkowskiego (używającego w tym czasie pseudonimu Dobson). W pracach tych, operujących giętkimi, falistymi liniami, w których upatrywano wpływów secesji, artysta używał sposobów rodem z op-artu dla wywołania złudzeń optycznych. Równolegle tworzył też formy z płyt i folii do montowania w przestrzeni. Wyraźną zmianę nastroju i wymowy jego prac przyniósł początek lat 80-tych. Monochromatyczne, ciemne płótna znaczył wtedy nikłymi, wiotkimi liniami rysunku. Najczęstszym motywem były patriotyczne i religijne symbole, dopowiadane tytułami nawiązującymi do realiów czasu. Kolejna radykalna zmiana nastąpiła ok. 1990. Symbolicznym zwiastunem nowego okresu stał się olbrzymi, radosny, eksplodujący bogactwem barw, kształtów i ruchu obraz ...a życie sobie płynie... Równolegle z malarstwem Dobkowski pracuje nad rysunkiem, będącym bardzo ważnym dopełnieniem jego twórczości.