Sosny wielokrotnie pojawiają się w pracach malarskich i graficznych Leona Wyczółkowskiego - górują nad morskim brzegiem, wybijają się na tle lasu, w samotnych grupach lub pojedynczo odcinają się od neutralnej przestrzeni, eksponując smukłe pnie i miękkie, puszyste korony. Są sosny z nadmorskiej Połągi, sosny z "Teki litewskiej", sosny na cmentarzu w Wołczecku we "Wspomnieniach z Legionowa", sosenki z teki autolitografii "Lublin", sosny zanotowane we "Wrażeniach z Białowieży". (Lit.: 1. M. Grońska "Grafika w książce, tece i albumie", Ossolineum, 1994, ss. 297-299.
2. K. Kulig-Janarek, W. Milewska "Leon Wyczółkowski 1852-1936. W 150. rocznicę urodzin artysty", Muzeum Narodowe, Kraków, 2003, ss. 53, 63, 211, 249).
litografia, 45,5 x 29 cm
sygn. oł. p.d.: L Wyczół
Sosny wielokrotnie pojawiają się w pracach malarskich i graficznych Leona Wyczółkowskiego - górują nad morskim brzegiem, wybijają się na tle lasu, w samotnych grupach lub pojedynczo odcinają się od neutralnej przestrzeni, eksponując smukłe pnie i miękkie, puszyste korony. Są sosny z nadmorskiej Połągi, sosny z "Teki litewskiej", sosny na cmentarzu w Wołczecku we "Wspomnieniach z Legionowa", sosenki z teki autolitografii "Lublin", sosny zanotowane we "Wrażeniach z Białowieży". (Lit.: 1. M. Grońska "Grafika w książce, tece i albumie", Ossolineum, 1994, ss. 297-299.
2. K. Kulig-Janarek, W. Milewska "Leon Wyczółkowski 1852-1936. W 150. rocznicę urodzin artysty", Muzeum Narodowe, Kraków, 2003, ss. 53, 63, 211, 249).