Niemiecki malarz zwierząt, przeważnie ptactwa domowego, oraz humorystycznych scenek rodzajowych z żebrakami, chłopami i pasterzami, czynny w Lipsku w latach 1754-1764, a następnie do 1787 w Lindenau koło Lipska. Kury i koguty były najbardziej ulubionym motywem malarstwa Fassauera. Nawiązywał on do twórczości siedemnastowiecznych Holendrów, takich jak n.p. Melchior de Hondecoeter, lecz swe miniaturowe scenki ujmował w sposób bardziej kameralny a zarazem "rodzajowy", podkreślając nie tyle dekoracyjność kompozycji, co charakterystyczne zachowania ptaków i sytuacyjny dowcip.

31
Adam Johann FASSAUER (XVIII w.)

DWIE KWOCZKI Z PISKLĘTAMI W PEJZAŻU

Deska lipowa, olej;
13,8 x 18 cm;
Sygnowany p. d. monogramem wiązanym: IAF
Na odwrocie nalepka z tekstem z niemieckiego katalogu aukcyjnego (?)z nr 45 oraz biała nalepka z dziewiętnastowiecznym napisem:N: 82 Fassouer

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Niemiecki malarz zwierząt, przeważnie ptactwa domowego, oraz humorystycznych scenek rodzajowych z żebrakami, chłopami i pasterzami, czynny w Lipsku w latach 1754-1764, a następnie do 1787 w Lindenau koło Lipska. Kury i koguty były najbardziej ulubionym motywem malarstwa Fassauera. Nawiązywał on do twórczości siedemnastowiecznych Holendrów, takich jak n.p. Melchior de Hondecoeter, lecz swe miniaturowe scenki ujmował w sposób bardziej kameralny a zarazem "rodzajowy", podkreślając nie tyle dekoracyjność kompozycji, co charakterystyczne zachowania ptaków i sytuacyjny dowcip.