Odświętna scena, elegancja strojów, ruchów i rekwizytów przy niezwykle starannym opracowaniu i wykończeniu oraz intensywnych barwach - wszystko to, obok bogatej, złotej, oryginalnej ramy stwarza typowy i doskonały przykład "malarstwa salonowego" drugiej połowy XIX w., w jego klasycznej, paryskiej wersji. Inicjał L odnosi się do francuskiej formy imienia - Ladislas.
Obecnie pokazany obraz, wyróżniający się rodzajowym tematem, formatem, gotyckim charakterem architektury powstał w pierwszych latach pobytu na obczyźnie. Jeden z najlepszych obrazów artysty, jakie pojawiły się na polskim rynku.
olej, deska mahoniowa 101 × 70,5
sygnowany u dołu po lewej: "L.Bakalowicz Paris"
Odświętna scena, elegancja strojów, ruchów i rekwizytów przy niezwykle starannym opracowaniu i wykończeniu oraz intensywnych barwach - wszystko to, obok bogatej, złotej, oryginalnej ramy stwarza typowy i doskonały przykład "malarstwa salonowego" drugiej połowy XIX w., w jego klasycznej, paryskiej wersji. Inicjał L odnosi się do francuskiej formy imienia - Ladislas.
Obecnie pokazany obraz, wyróżniający się rodzajowym tematem, formatem, gotyckim charakterem architektury powstał w pierwszych latach pobytu na obczyźnie. Jeden z najlepszych obrazów artysty, jakie pojawiły się na polskim rynku.